4 lipca 2016

113# Leo, piłka nożna i dialogi czyli "English Matters nr.59"



Leonardo DiCaprio, Robert Lewandowski,  najlepsze dialogi z filmów, randki przez internet oraz słuszne stwierdzenie, że język angielski jest sexy. Ciekawi, co jeszcze kryje się w najnowszym magazynie English Matters?
O moich zachwytach na temat magazynów English Matters, pisałam w maju. Idea magazynów do nauki języka angielskiego podbiła moje serce, i nie mogłam doczekać się momentu, w którym najnowszy numer znajdzie się w moich rękach.



W tym numerze, znalazły się naprawdę ciekawe artykuły. To, co najbardziej podoba mi się w magazynach to różnorodność tematów. Do mnie najbardziej przemówił tekst, w którym znalazły się kultowe dialogi z historii brytyjskiego kina. W artykule The Sound of Music miejsce znalazły dialogi z takich filmów jak Cztery wesela i pogrzeb czy Spotkanie. Wstyd się przyznać, ale żadnej historii wymienionej w tekście nie znam - wystarczyło jednak parę linijek z krótkich dialogów, bym postawiła sobie cel, poznania każdego z tych filmów w czasie wakacji. Najlepiej - bez polskiego lektora, czy napisów!



Dla zainteresowanych historią Stanów Zjednoczonych, idealny będzie artykuł Presidentail Portraits w którym przybliżone zostały sylwetki prezydentów USA. Mnie ten tekst niestety nie bardzo zaintrygował, za to z przyjemnością przeczytałam znajdujący się stronę wcześniej artykuł Scotland Yard Under the Microscope czyli spojrzenie z bliska na pracę brytyjskich stróży prawa. O instytucji dowiedziałam się za sprawą serialu BBC Sherlock oraz książek Agathy Christie- a dzięki tekstowi w English Matters, mogłam dowiedzieć się o Scotland Yardzie jeszcze więcej.



W erze internetu, popularne stało się poznawanie ludzi, właśnie za sprawą stron internetowych. O zjawisku szukania idealnych partnerów przez internet, opowiedział artykuł Looking for Love, w którym zawarty został wywiad z twórcą portalu randkowego dla amerykanów - Free Dating America. 

Oprócz wymienionych przeze mnie artykułów, w magazynie znajdują się teksty o Leonardo DiCaprio - jego drodze do kariery oraz zdobyciu upragnionego Oscara. W związku z Euro, nie zabrakło piłkarskiego akcentu czyli obszernego artykułu o Robercie Lewandowskim.


Podsumowując - nowy magazyn English Matters, owocuje w ciekawe artykuły i każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Dodatkowo fajną rzeczą w magazynie jest to, że doskonalimy swoje umiejętności języka angielskiego, a słówka które są w słowniczkach obok artykułów, możecie znaleźć do odsłuchania, oraz pobrać w pliku PDF.

Moja ocena: 8/10

Znacie English Matters?
Macie zamiar sięgnąć po najnowszy numer?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach :)
Zaczytanego <3
Charlotte


Za najnowszy numer "English Matters" dziękuję wydawnictwu Colorful Media

4 komentarze:

  1. Czytałam ten numer i mnie zauroczył. Każdy artykuł był ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie ten numer wydał się mniej ciekawy niż poprzedni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam nigdy żadnego magazynu tego typu, ale im więcej recenzji poznaję, tym bardziej czuję się zachęcona. Uwielbiam uczyć się języków, angielski i niemiecki zawsze należały do szkolnych przedmiotów, które wspominam najlepiej. Uważam, że takie poznawanie innych kultur poprzez języki bardzo poszerza nasze horyzonty i stanowi świetną zabawę, którą możemy wykorzystać w życiu codziennym :)
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Dworu cierni i róż"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie mam zamiar! ;) Te dialogi filmowe przyciągają :) Niedawno recenzowałam dwa starsze numery, uwielbiam uczyć się z tych gazetek :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!