7 stycznia 2017

Najlepsze i najgorsze książki roku 2016

















2016 rok, przyniósł ze sobą wiele książek - niektóre pokochałam, a inne sprawiły, że miałam ochotę wyrzucić je przez okno. Dzisiaj mam Wam do przedstawiania subiektywną listę najlepszych i najgorszych książek ubiegłego roku.
Zapraszam <3

W 2016 roku, przeczytałam wiele średnich historii - ale były też takie, którym przyznałam ocenę 10/10. Z pośród nich, wybrałam parę książek, które definitywnie zasługują na miano "najlepszych" - i to od nich zaczniemy ten post ;)

Najlepsze książki



Najgorsze książki




Jak możecie zauważyć - lepsze książki przeważają. Ogromnie cieszę się z tego, że szersze pole duo wyboru miałam wśród tych najlepszych historii. Jeśli chodzi o drugą grupę - znajdują się tam powieśći słabe, albo takie na których bardzo się zawiodłam.
Mam nadzieję, że nowy rok przyniesie mi jak najwięcej dobrych książek i jak najmniej tych złych.

A jak sytuacja wygląda u Was?
Które przeczytane przez Was książki w 2016 roku, uważacie za najlepsze, a które za najgorsze?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach <3

Zaczytanego!
Charlotte

27 komentarzy:

  1. Tak jak ty umieściłabym "Upadłych" w tych najgorszych, podobnie "Co, jeśli...", która wynudziła mnie tak bardzo, że nie byłam w stanie doczytać jej do końca. Za to pani Clare na nowo skradła moje serce, a wymienione przez ciebie książki Maas czekają grzecznie na mojej półce :D
    Pozdrawiam cieplutko ^^
    Książki bez tajemnic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie sięgnij po książki Maas <3 Są wspaniałe <3
      Mnie "Co,jeśli..." ujęła, mimo, że nie czytam książek z NA. Może to właśnie dlatego? ;)

      Usuń
  2. Trochę z przedstawionych przez Ciebie książek miałam okazję czytać i niekoniecznie wstawiłabym je do kategorii najlepsze/najgorsze. Jeśli o mnie chodzi, 2016 obfitował w sporo średnich książek. Najbardziej zapadły mi w pamięć (z tych najlepszych) trylogia Kroniki Świata Wynurznego, seria o Starym Królestwie Nixa, "Dawca" Lois Lowry, (z tych najgorszych) "The Witch Hunter Łowczyni" czy "Chłopi" Reymonta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadnej z wymienionych przez Ciebie książek nie czytałam - ale mam zamiar sięgnąć po serię o Starym Królestwie ;)

      Usuń
    2. Jak najbardziej warto, kawał dobrego fantasy. Co prawda nie jest pozbawione wad, jednak ciężko o książkę idealną. Podrzucam link do mojej recenzji. :) Klik

      Usuń
  3. Seria Anne Bishop oraz Sarah J.Maas to dla mnie obecnie najlepsze na rynku książki fantastyczne. Naprawdę, podziwiam ich kunszt, język... mistrzostwo po prostu ;)

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zestawienie- szczególnie tych najlepszych książek <3 Gra o tron, Dwór cierni i róż, Królowa cieni, Porwana pieśniarka, W ramionach gwiazd i jej kolejne części to także moje ulubione. Nie zgodzę się tylko ze Szklanym mieczem. O ile Czerwona królowa była moim zdaniem genialna, o tyle jej kontynuacja mnie zawiodła :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie kontynuacja właśnie zachwyciła - ale cóż, każdy ma własne odczucia :P Mam nadzieję, że kolejny tom spodoba się i Tobie ;)

      Usuń
  5. Zgadzam się z umieszczeniem "Czarnej Wdowy..." w tych najgorszych, chociaż robię to z ogromnym bólem serca. A co do "Szóstki Wron" <3 <3 <3

    Miłego Dzionka Życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też umieściłam "Czarną Wdowę..." z bólem serca :(
      "Szóstka Wron"<3 <3 <3

      Usuń
  6. Niestety nie miałam okazji przeczytać dużej części tych książek. Jednak zamierzam je przeczytać.
    Pozdrawiam
    Biblioteka Tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszyscy zachwycają się Szóstką Wron, chyba czas ją zakupić!

    Pozdrawiam
    Kinga
    kiniabook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Z serią Bishop pożegnałam się po pierwszym tomie. Jakoś mnie nie porwało :/
    "Grę o tron" kocham całym sercem - moja najukochańsza seria ❤
    "Dwór cierni i róż" też znalazł się na mojej liście najlepszych książek 2016 roku :)
    Cieszę się, że znalazłam kolejną osobę, której nie podobała się trylogia "Oddechy" - nie znoszę tej serii, a szczególnie pierwszego tomu. Główna bohaterka działa mi na nerwy.
    Pozdrawiam :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Cóż, dla mnie książki Maas powinny pojawić się w tym samym miejscu, co Potter :D Szklany Miecz w sumie też, aczkolwiek podziwiam autorkę za próbę uratowania sytuacji i spory progres.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zarówno "Czerwona Królow" jak i "Szklany Miecz" naprawdę porwały ;)

      Usuń
  10. Widzę, że Harry Potter wylądował u ciebie w najgorszych książkach. To zaskakujące, jak różnorodne opinie otrzymuje ta książka. U mnie odwrotnie, bardzo mi się podobała! Dałam tej książce mnóstwo forów i podchodziłam do niej bardzo ostrożnie i tak stała się dla mnie wielkim zaskoczeniem. :D

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja starałam się podejść do tej książki "na chłodno" aczkolwiek seria o Harry'm wiele dla mnie znaczy, dlatego "Przeklęte Dziecko" tak bardzo mnie rozczarowało :(

      Usuń
  11. Maas oczywiście naj! :D Ale przyznaję, że Fobos też mi się podobał ;)
    Upadłych np dawno czytałam i pierwszy tom najgorszy nie był, ale dalsze to już masakra...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie pierwszy dosyć mocno odrzucił i po kolejne na pewno nie sięgnę :D

      Usuń
  12. "Strażniczkę książek" i "Co jeśli..." bardzo chciałabym przeczytać :)
    I niestety, ale kilka najgorszych również mam w planach :(

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!