13 kwietnia 2017

Z jakich książek korzystają w Hogwarcie?

















Hogwart to miejsce, o którym marzy wiele osób. Kto nie chciałby włożyć uczniowskiej szaty i chociaż przez jeden dzień, poczuć się jak adept magii? 
Jako, że sowy dziwnym trafem się spóźniają, można znaleźć inny sposób, by nasze życie stało się trochę bardziej magiczne. Bo co zbliży nas bardziej do czarodziejów, jeśli nie lektura tych samych książek, z których korzystają w Hogwarcie?


O wznowieniu wydań tych trzech książek, fani Harry'ego Potter'a marzyli od dawna. Do tej pory, Fantastyczne Zwierzęta i jak je znaleźć, Qudditch przez wieki oraz Baśnie Barda Beedle'a można było znaleźć właścwie jedynie na allegro i to za niebotycznie wysokie ceny. Wydawnictwo Media Rodzina, wyszło prośbom na przeciw - i teraz bez problemu, można dostać podręczniki z Hogwartu.

Książki zostały naprawdę pięknie wydane - i prezentują się wspaniale na półce. Ich urok, tworzą przede wszystkim ilustracje. Stworzył je chorwacki artysta Tomislav Tomić, i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem. Rysunki idealnie wpasowują się w magiczny klimat świata Rowling i sprawiają, że lekutra sprawia podwójną przyjemność. Bo w końcu, który książkoholik nie lubi, kiedy książka którą czyta jest pięknie wydana?
Oprócz głównej treści, wewnątrz znajdziemy liczne przypisy i komentarze - np. Albus'a Dumbledore'a w Baśniach Barda Beedle'a. 


Każda z książek ma nieco inną formę. Fantastyczne Zwierzęta i jak je znaleźć to leksykon magicznych stworzeń od A do Z, wraz z przypisami oraz komentarzemi Newt'a. Przyznam, że naprawdę ciekawie było dowiedzieć się więcej o zwierzętach charakterystycznych dla świata magii. I jak to w przyrodzie bywa - niektóre aż chciałoby się przytulić a inne... no cóż. Bez kija nie podchodź. 

Qudditch przez wieki to historia rozwoju najpopularniejszego sportu w świecie czarodziejów. Skąd pochodzi złoty znicz? Jak nazywa się polska drużyna Qudditcha której szukający jest znany na całym świecie? Jak ewoluowała sportowa miotła? Chociaż autor nadał tej książce podręcznikowy wyraz, lektura dostarczyła mi zabawy. Nie spodziewałam się, że historia Qudditcha jest tak barwna - a jednak, zostałam mile zaskoczona.


Baśnie Barda Beedle'a formą najbardziej przypominają typową książkę. Historie zawierają morały i drugie dno - są jak typowe baśnie dla dzieci, jednak z dodatkiem charakterystycznego dla Rowling uroku.Miłość, zemsta, oszustwa, śmierć - opowieści poruszają wiele tematów i dzięki temu są uniwersalne. Baśnie Barda Beedle'a to magiczny i wciągający zbiór baśni, które można czytać w kółko - i za każdym razem, odkrywać coś nowego.

Dodatkowym powodem, dla którego warto sięgnąć jest to, że procent ze sprzedaży nowych wydań, zostaje przekazany dla organizacji Comic Relief - pomagającej najbiednieszym społecznością, oraz fundacji Lumos, której celem jest wspieranie rodzin aby umożliwić powrót do nich dziecom, znajdującym się w placówkach opiekuńczych.
Czy warto? Definitywnie tak. Fantastyczne Zwierzęta i jak je znaleźć, Baśnie Barda Beedle'a oraz Qudditch przez wieki to obowiązkowa lektura dla każdego miłośnika Harry'ego <3

Znacie te książki?
Macie zamiar?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach <3
Zaczytanego!
Charlotte

Za zgłębienie świata magii, dziękuję wydawnictwu Media Rodzina

8 komentarzy:

  1. Akurat wczoraj przyszły do mnie te magiczne książki i już nie mogę się doczekać ich lektury. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chciałabym je mieć! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę je przeczytać - jak na prawdziwego ucznia Hogwartu przystało. ;)
    W dodatku są przepięknie wydane <3
    No cudo po prostu. :)
    Pozdrawiam! :>
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam, jak widziałam stare wydania w koszach z tanią książką i zawsze je chciałam... tylko rodzice nie chcieli mi ich kupić :c A teraz.... po prostu mnie nie interesują.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam je na swojej półce i już przeczytałam. Bardzo podoba mi się sposób ich wydania i uważam, że są ciekawym dodatkiem do serii :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie mam ochotę i na te nowe wydania :)
    Warto się poczuć jak uczeń Hogwartu!
    Zaczytanego!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam zarówno pierwsze jak i wznowione wydania! Cudo! Świetne pozycje do kolekcji, ale i do czytania <3
    aga-zaczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Pod koniec marca zakupiłam "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć", ale coś długo czytam, pomimo, że książka ma trochę ponad 100 stron :D

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!