6 sierpnia 2017

171# Scyzoryk, bal i decyzje czyli "Popiół za popiół"

Informacje:
Autor: Jenny Han & Siobhan Vivian
Oryginalny tytuł: Ashes to ashes
Polski tytuł: Popiół za popiół
Wydawnictwo: Feeria Young
Liczba stron: 350
Cena: 340
Polska premiera: 20.07.2017








Każda decyzje niesie ze sobą konsekwencje. Zemsta jest słodka - ale tylko na początku. Im dłużej podsyca się gniew, można wskrzesić ogień - którego nic nie zgasi. 
Mary, Lilla i Kat chciały naprawić i zadośćuczynić krzywdy które zostały im wyrządzone. Ogień którym odpowiedziały, zmienił ich życie na zawsze. Dziewczyny muszą raz na zawsze skończyć to, co zaczęły.Ale czy Mary po poznaniu okrutnej prawdy o sobie, będzie w stanie odrzucić pragnienie zemsty?

Trylogia Jenny Han i Siobhan Vivian od pierwszego tomu wzbudzała we mnie emocje. Z niecierpliwością oczekiwałam ostatniej części - szczególnie po końcówce Ognia za ogień która zafundowała mi niezłego książkowego kaca. Czy zakończenie dorówynywało poprzednim?

"Pamiętam też, jakie to uczucie - pierwszy raz się zakochać. Kiedy to się kończy, myślimy, że nigdy już nie spotka nas nic podobnego. Ale w końcu przychodzi pora na równie wspaniałą miłość."

Trzeci tom różni się od poprzednich - dziewczyny zrozumiały swój błąd i starają się go naprawić. Chcą żyć tak by wydarzenia ostatnich miesięcy stały się częścią przeszłości, ale nie jest to proste. Niektórych błędów nie da się naprawić na co autorki zwracają uwagę. Podoba mi się morał który zawarły w historii - chociaż nieco sztampowy, pasuje do wysnutej przez nich opowieści.

"Życie jest długie, jeśli tylko nie będziemy go skracać."

Mary to bohaterka która od początku się wyróżniała - ale dopiero w ostatniej części jest pokazane, jak wielką odgrywa rolę. Dziewczynę napędza pragnienie zemsty i chociaż rozumiałam jej motywy tym razem nie trzymałam kciuków. Jenny Han i Siobhan Vivian pokazały co dzieje się z człowiekiem, pragnącym odwetu - który przysłaniu mu zdolność racjonalnego myślenia. Przeprosiny i błagania o litość nic nie znaczą. To ogień, którego nie da się ugasić.

"Najlepsza muzyka powstaje, kiedy poleje się krew - wszyscy o tym wiedzą."

Zakończenie nie wzbudziło we mnie emocji których się spodziewałam. Działo się sporo, ale odczułam wielki niedosyt. Z jednej strony autorki pokusiły się o nieoczywisty koniec historii, z drugiej - poszły na łatwiznę. Mimo tego, nie mogę narzekać. Świetnie bawiłam się podczas lektury i od pierwszych stron wciągnęłam w dalszy ciąg historii. Popiół za popiół nie porwał mnie tak jak poprzedniczki, jednak jest przyjemną książką która dostarczy wrażeń i stanowi zgrabne zakończenie historii.

Moja ocena to: 8/10

Znacie tę historię?
Co o niej sądzicie?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach <3
Zaczytanego!
Charlotte

Za egzemplarz serdecznie dziękuję wydawnictwu Feeria Young

2 komentarze:

  1. Słyszałam o tej serii, ale jakoś nie czułam się na tyle zachęcona by ją przeczytać. Teraz zastanawiam się dlaczego by nie spróbować :D Pozdrawiam Książkowa Dusza

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!