16 sierpnia 2015

39# Powrót Magii, nowi wrogowie i pojedynek czyli "Pieśń Kwarkostwora"

Informacje :
Autor : Jasper Fforde
Oryginalny tytuł : The Song of Quarkbeast
Polski tytuł : Pieśń Kwarkostwora
Wydawnictwo : Sine Qua Non
Ilość stron : 320
Cena : 34,90













Kwarkostwory. Smoki. Starsze panie zmieniające się w wapień. Czarodzieje. Egzaminy pozwalające na użycie czarów. Rosnący poziom magicznej energii. Tymczasowy Łoś.  Kazam. To wszystko i jeszcze więcej znajdziecie w królestwie króla Snodd’a IV


Poziom magii ponownie wzrasta. Podstępny i zachłanny król Snodd chce wykorzystać ją do własnych celów. Jennifer i jej wierny asystent Tygrys chcą pokrzyżować plany władcy. Niestety na jej drodze stoi sprzymierzeniec króla – Blix Zadziwiający z konkurencyjnej agencji. Czy nastoletnia Jennifer uratuje szlachetną magię z rąk okrutników?

Jak możecie wiedzieć z mojej recenzji „Ostatniego Smokobójcy” pokochałam uniwersum stworzone przez Jaspera Fforde’a.  Z niecierpliwością czekałam by dostać w moje ręce kolejny tom przygód Jennifer. Ogarnęły mnie jednak wątpliwości – czy „Pieśń Kwarkostwora” padła ofiarom klątwy drugiego tomu?

Tak samo jak w pierwszym tomie, akcja rozwija się dość powoli, dzięki czemu czytelnik może lepiej poznać szczegóły i wbić się w fabułę. Powiecie, że zwariowałam bo jest nudno jeśli akcja nie rozwija się szybko? Tutaj jest to perfekcyjne zagranie – ponieważ w życiu Jennifer ciągle coś się dzieje. To akcja ratunkowa pierścionka, to kolejne zlecania nad którymi trzeba panować – generalnie chaos i zamęt.

Pojawia się tutaj również mały wątek miłosny- jest on odsunięty na naprawdę daleki plan, ale chociaż jest – co mi się bardzo podoba!

Autor po raz kolejny pod powłoką humoru i codzienności w królestwie serwuje nam dawkę morałów i prawdziwe, czasami okrutne oblicze ludzkości. Intrygi i cel który nie zawsze uświęca środki. Kłamstwa i przekręty. Mimo złudzeń, z tej lekkiej książki można wynieść naprawdę wiele.

Pojawia się również nowa postać którą ogromnie polubiłam - Cudowna Boo. Skrzywdzona przez los nie wychodzi z domu i zajmuje się opieką nad Kwarkostworami. Przez całą książkę zastanawiałam się, co takiego sprawiło, że porzuciła magie. Kiedy dostałam odpowiedź byłam w szoku - w poztywnym tego słowa znaczeniu.

No i moje ulubione zwierzaki - Kwarkostwory! <3 Uwielbiam autora za stworzenie tych słodkich kreatur, i nie ukrywam, że chętnie bym jakiegoś przygarnęła.

Powieść Ffrode'a na pierwszy rzut oka jest lekką przygodówką z humorem. Oprócz tego, jest to również naprawdę wspaniała i wciągająca powieść która nakłania do zastanowienia się nad własną naturą. Z niecierpliwością czekam aż ostatni tom zostanie wydany w Polsce!

Moja ocena to : 8.5/10


Recenzja krótka ale mam nadzieję, że wam się podoba! Koniecznie zachęcam do sięgnięcia po twórczość tego autora- choćby dla Kwarkostworów <3
Czytaliście? Macie zamiar? Dajcie mi znać w komentarzach :)
Zaczytanego!
Charlotte

   Za możliwość ponownego wkroczenia do świata Jennifer dziękuję wydawnictwu SQN

34 komentarze:

  1. Ojej, kocham Kwarkostwory! Praktycznie załamałam się po tym, co autor zrobił z nim w "Ostatnim smokobójcy" i teraz mam kompletnego fioła na ich punkcie <3 Kwark!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też bardzo mnie ciekawi ta książka i niedługo zabieram się za czytanie.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam zamiar, ale nie wiem jeszcze kiedy :p Lubię taki chaos i zamęt, no i przekonuje fakt, że wątek miłosny jest na dalszym planie !
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę dalszym planie - mam nadzieję, że Ci się spodoba jeśli sięgniesz <3

      Usuń
  4. Nie czytałam tej książki, ale wydaje się być ciekawa :)

    Mój blog CLICK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jeśli sięgniesz - nie zawiedziesz się :)

      Usuń
  5. Nie słyszałam jeszcze o tej pozycji, ale łączy w sobie dużo cech, które bardzo lubię, a do tego twoja dobra ocena zachęca mnie do sięgnięcia po tę książkę. Pewnie w przyszłości zagości na mojej liście już przeczytanych ;)
    lemoniadowe-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że cię zachęciłam ^^ Bardzo miło to słyszeć :)

      Usuń
  6. Autor kompletnie nie znany, ale tytuł strasznie zachęcający. Tobie się twórczość autora podoba i polecasz sięgać po jego książki, to chyba czas najwyższy się za to brać.
    PS. Uwielbiam krótkie recenzje. ;)
    http://bukietzksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatniego Smokobójcę mam w planach i super, że druga część też zbiera pozytywne opinie... Tylko kiedy ja się za to zabiorę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest- dużo książek mało czasu :P Jak ja tego nienawidzę!

      Usuń
  8. Jeszcze nie słyszałam o tej książce (to dziwne!), ale na jakiś czas muszę odpocząć od magii/czarowników i tym podobnych. Może jak wróci mi chęć na fantastykę to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już prawie przestałam wierzyć w wydanie kontynuacji, a tu taka (jak najbardziej miła) niespodzianka! Podobało mi się to, jak autor w tak lekkiej, zabawnej powieści zawarł poważniejsze kwestie i krytyczne uwagi. Z chęcią wróciłabym do wykreowanego przez niego świata. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem wydawnictwo planuje wydać ostatni tom chyba w przyszłym roku - ale ręki nie dam uciąć :P

      Usuń
  10. Chyba muszę się zapoznać z tym autorem. Bardzo zachęcająca recenzja, mam nadzieję, że w najbliższym czasie przyjdzie czas na przeczytanie tej pozycji C:

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    http://asgardianbookholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. M zamiar ja przeczytać!!
    A Twoja recenzja choć krótka i tak zachęca do tej pozycji :*
    Pozdrawiam i zapraszam dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam książki o takiej tematyce, ale szczerzę mówiąc nie wiem co myśleć o tej ksiażce.
    Świetne recenzja! :)
    Pozdrawiam.

    http://krainaksiazek00.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Będę musiała poprosić kumpele żeby mi ją przysłała.. kurczę zachęciłaś mnie i chce ją przeczytać! :)
    Bardzo dobra recenzja :)

    Versjada (KILK)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zachęciłam do przeczytania :)

      Usuń
  14. Wręcz kocham tę książkę!
    Kwark!

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam tej serii, ale chyba będę musiała przeczytać pierwszy tom :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba będę musiała przeczytać tę serię, po Twojej recenzji mam na nią wielką ochotę! Szczególnie, że MAGIA!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwszy raz słyszę o tej serii, ale po Twojej recenzji muszę dowiedzieć się o czym jest pierwsza część! Szkoda, że nie dowiedziałam się o tej książce wcześniej, bo wydaje się idealna na wakacje! :)

    http://w-swiecie-fikcji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz i zdążysz sięgnąć przed wakacjami :)

      Usuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!