10 października 2015

54# Magia, sekrety i niespodzianki czyli "Dziedzictwo Ognia"

Informacje:
Autor: Sarah J.Maas
Oryginalny tytuł: Heir of fire
Polski tytuł: Dziedzictwo Ognia
Wydawnictwo: GW Foksal/Uroboros
Ilość stron: 654
Cena: 39,99 zł













Zwykle kolejne tomy serii są gorsze. Jednak dzięki serii Sarze J.Maas  przekonuję się, że z wielkim powodzeniem autor może podnosić swoją poprzeczkę.

Celaena Sardothien została wysłana do Wendlyn, przez próbującego ją chronić Chaola. Kapitan gwardii nie wie jednak, że to tam zabójczyni będzie musiała zmierzyć się ze swoją przeszłością i mrocznymi tajemnicami. Tymczasem nad całym królestwem gromadzą się czarne chmury. Zdrada, sekrety i zło czają się w mroku. Czy istnieje choć cień szansy na poprawę sytuacji? Jaką decyzję podejmie dziewczyna, gdy przyjdzie jej wybierać między miłością a lojalnością?

Po genialnym „Szklanym Tronie” i godnej kontynuacji czyli „Koronie w mroku” przyznam, że nieco obawiałam się czy Sarah J.Maas sprosta poprzeczce jaką sama sobie postawiła – a trzeba dodać, że została ona podniesiona bardzo wysoko. 

W tym tomie autorka skupiła się na psychice zabójczyni. Postawiona wobec tego,  od czego próbowała się odgrodzić przez ostatnie dziesięć lat, odkrywa się na nowo. Wielokrotnie wspominałam w recenzjach, że uwielbiam przebijacie się przez kolejne warstwy charakteru serwowanego nam przez autora bądź autorkę. Dogłębne poznawanie jego psychiki i zrozumienie co wpłynęło na to, że stał się kim jest.  Sarah J.Maas stworzyła bohaterów dopracowanych pod każdym względem, przy czym nie są oni przewidywalni co niestety bardzo często się zdarza. Może nam się wydawać, że przejrzeliśmy na wylot wykreowane przez autorkę postaci ale w ostatniej chwili pani Maas potrafi zaskoczyć czytelnika.

"Potrzeba światła, które przegna mrok"

Oprócz dobrze nam znanych bohaterów, autorka wprowadziła również wątek wiedźmy Manon z klanu Czarnodziobych. Dziewczyna ( o ile można tak nazwać ponad stu letnią wiedźmę o twarzy dwudziestoparolatki) od początku bardzo mnie intrygowała. Czy pod tą maską okrucieństwa i nienawiści kryje się coś jeszcze? W niektórych momentach wiedźma wręcz mnie przerażała swoimi czynami! Odkąd klany wiedźm zostały wspomniane, zastanawiałam się czy Sarah J.Maas rozwinie ten wątek i również w tym aspekcie nie zawiodłam się na autorce.

Akcja szczególnie nie pędzi i muszę przyznać, że raz czy dwa zdarzyło mi się westchnąć i powiedzieć „niech coś się wydarzy”. Autora jednak dość szybko się zrekompensowała i po chwili nie mogłam oderwać się od lektury.

Jestem również pod ogromnym wrażeniem oprawy graficznej. Lśniące litery i piękne ilustracje na okładce oraz tyle książki. Zanim zaczęłam ją czytać chyba przez pół godziny gapiłam się i robiłam milion zdjęć książce. Po prostu cudo!

Zawsze mam trudność przy pisaniu recenzji książki, w której jestem po prostu zakochana. Nie mogę znaleźć jednego słowa, które mogłoby opisać fenomen serii Sary J.Maas. To zdecydowanie jedna z najlepszych (o ile nie najlepsza) seria fantasy którą czytałam w tym roku. A zakończenie… Autorka po prostu wbiła mi nóż w plecy. Kończąc lekturę wpatrywałam się w ostatnie słowa nie wierząc w to co się stało.  Chyba będę musiała skusić się na kolejny tom w oryginale, bo jeśli szybko nie sięgnę po nową dawkę tej historii będzie ze mną źle. 

„Dziedzictwo Ognia” to książka która po prostu mną zawładnęła.  Zastanawiacie się czy sięgnąć po tę serię? Wobec tego porzućcie wątpliwości. 

Moja ocena to: 10/10

Znacie serię "Szklany Tron"? Macie zamiar po nią sięgnąć? Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach :)
Zaczytanego!
Charlotte
P.S Książka bierze udział w wyzwaniu Czytam Opasłe Tomiska


Za powrót do świata Celaeny, serdecznie dziękuję Grupie Wydawniczej Foksal


46 komentarzy:

  1. Uwielbiam Szklany Tron, a Korona w Mroku była jeszcze lepsza. Już zamówiłam Dziedzictwo Ognia i czekam z niecierpliwością na kuriera. Mam nadzieję, że i ja nie zawiodę się na trzecim tomie serii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To Dziedzictwo Ognia nie jest ostatnim tomem? A ja żyłam w przekonaniu, że to trylogia! Dziękuję panu z empika.. No, ale nie jest to taka zła wiadomość, bo Szklany tron jest wprost genialny!! Wczoraj skończyłam czytać Koronę w mroku i brakuje mi słów, aby wyrazić niesamowitość tej książki! Jeżeli zakończenie Dziedzictwa ognia jest tak samo fenomenalne jak Korony w mroku, to aż boję się zabierać za tę książkę, bo jeśli mam potem czekać na premierę następnej części, to nie wiem czy to oczekiwanie wytrzymam... Ale ciekawość raczej zwycięży i jak tyko będę miała okazję to jak najszybciej biorę się za Dziedzictwo... !!
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka napisała jeszcze dwie części. Już nie mogę się ich doczekać!
      Mam nadzieję, że uda Ci się sięgnąć <3

      Usuń
  3. No cóż, nie czytałam pierwszej części, ale żałuję, że nie wzięłam się za nią szybciej i teraz jestem ostatnią osobą na ziemi, która jeszcze nie wie o co kaman x.x
    U mnie bezspoilerowa recenzja książki, której główna bohaterka zabija dotykiem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Niedawno skończyłam pierwszą część i zakochałam się bez umiaru! W kolejnych częściach chcę mieć niespodziankę co się stanie, więc nie czytam zbyt dokładnie recenzji, ale widząc masę dobrych komentarzy - nie mogę się doczekać kiedy sięgnę po Dziedzictwo Ognia! :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/10/zakadki-do-ksiazek-czesc-4.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej serii wiele dobrego, chociaż do tej pory nie miałam okazji po nią sięgnąć. Myślę jednak, że pora to zmienić, skoro tyle osób zachwala. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam dopiero pierwszy tom, ale pozostałe mam już na półce :) Niedługo z przyjemnością się z nimi zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mogę się doczekać aż ja kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie chcę tej książki...
    JA JEJ POTRZEBUJE ;_; Teraz, zaraz, najlepiej już. Jednak naszemu zjednoczeniu przeszkadza jedna przyziemna rzecz - brak środków na jej zakup.

    http://zagoramiksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że każdy książkoholik zna ten ból :( Współczuję i mam nadzieję, że niedługo portfel będzie bardziej łaskawy :)

      Usuń
  9. Nie czytałam jeszcze serii Szklany Tron. Ale chyba będę musiała go poszukać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja po przeczytaniu 1 części koniecznie chciałam przeczytać 2 część ale nie skończyłam jej. A tu proszę 3 część muszę nadrobić by przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Oczywiście, że znam serię "Szklany tron"! No dobra, na razie tylko tom pierwszy, ale uwielbiam ♥ Koniecznie muszę przeczytać "Koronę w mroku", ale najpierw muszę ją upolować! To moje zadanie stojące na podium czytelniczych planów! Super, że pozostałe tomy utrzymują poziom pierwszego, a wręcz go podnoszą ^^
    http://be-here-now-and-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwsza część tej serii czeka na mojej półce i zaraz chyba zabieram się za lekturę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiesz co! No jak tak można! Nawet nie masz pojęcia, jak bardzo teraz chcę przeczytać przez ciebie tę książkę, a nie mogę tego zrobić, bo jeszcze jej nie mam i moje serce niesamowicie nad tym ubolewa, bo kocham tę serię, to chyba najlepsza seria fantasy, jaką czytałam do tej pory! Nie dziwię ci się więc, że trudno było ci sklecić jakieś sensowne zdanie na jej temat, to prawie niewykonalne ;)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buhahahha 3:) Zła Charlotte! Koniecznie musisz zdobyć szybko "Dziedzictwo Ognia" <3

      Usuń
  14. Od dawna chcę sięgnąć po Szklany Tron, ale teraz będzie to troche trudne ponieważ prawie w ogóle nie mam czasu na czytanie ;/
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam Twój ból :( Mam nadzieję, że niedługo znajdziesz trochę czasu :)

      Usuń
  15. Tyle wspaniałych książek do czytane, a tak mało czasu, ale w końcu muszę zdobyć Szklany Tron ;D

    FLUFF

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiele słyszałam, nawet miałam zacząć czytać, ale oczywiście zaczął się rok szkolny i nie mam czasu na książki..

    http://krainaksiazek0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę, ale to koniecznie muszę sięgnąć! Tym bardziej, że bardzo podobały mi się pierwsze dwa tomy! No to teraz narobiłaś mi smaka... Już nie mogę doczekać się jak wpadnie w moje rączki. Zresztą ja też mam utrudnione zadanie kiedy chcę coś opowiedzieć o danej książce która mi się strasznie podobała i właściwie nie mogę wypowiedzieć nic sensownego :D No cóż mi również bardzo podoba się okładka i to jak ładnie została wydana książka:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka została tak pięknie wydana <3 Skoro poprzednie tomy Ci się spodobały koniecznie sięgnij po "Dziedzictwo Ognia"

      Usuń
  18. Chyba nie dla nie :(
    http://ksiazkomania-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. No właśnie, każdy kolejny tom jest lepszy od poprzedniego... I według mnie "Queen of Shadows", którą czytałam po angielsku, znowu podniosła poprzeczkę, nie wiem, co Sarah J. Maas zamierza teraz zrobić :D
    A mnie "Szklany tron" naprawdę nie bardzo się podobał, a tu proszę... To niesamowite, jak ta seria się rozwija, jak Maas świetnie rozbudowuje swój świat!
    W "Dziedzictwie ognia" tylko jakoś nudziły mnie rozdziały Manon. Czytałam tę książkę i to wyglądało tak: "ale super, ale super, ale..., o nie, znowu Manon" ;D Ale na szczęście w "Queen of Shadows" ten wątek według mnie staje się znacznie ciekawszy ;) A sama Manon to bardzo interesująca postać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa <3 Nawet nie wiesz jakiego smaka mi narobiłaś na "Queen of Shadows"!! Chyba umrę jeśli zaraz nie dostanę tej książki w swoje ręce :_:
      Kupowałaś po angielsku czy może pobrałaś e-booka?

      Usuń
    2. O, to przepraszam za narobienie smaka ;) W sumie, pisząc ten komentarz, jakoś o tym nie pomyślałam... a przecież wiem, jak potrafi boleć czekanie na kolejne części. Zresztą właśnie dlatego "Dziedzictwo ognia" i "Queen of Shadows" czytałam po angielsku - bo już nie mogłam wytrzymać ;D
      Pobrałam e-booka. Ale ostatnio więcej czytam po angielsku i przymierzam się do kupowania papierowych książek z zagranicy. Myślę teraz o zamówieniu "Winter" Marissy Meyer na BookDepository w przedsprzedaży, żeby przyszła do mnie jak najszybciej ;)

      Usuń
    3. Ja też ostatnio staram się czytać po angielsku - to naprawdę super sprawa!
      Muszę dorwać w oryginale "Cress " bo na polską edycję nie ma co liczyć :(
      Dziękuję Ci ślicznie za odpowiedź ;)

      Usuń
  20. Chyba nie do końca moje klimaty, ale to zawsze miło przeczytać, ze ktoś znalazł "ukochaną książkę". Bo zawsze mówię, że każda książka znajdzie swojego czytelnika ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. mam w planach pierwszą część, nie wiedziałam, że to początek serii. teraz mam nadzieję, że uda mi się ją jak najszybciej upolować w bibliotece. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dorwałam ten tom na promocji, teraz jeszcze dwa poprzednie i mogę czytać :D
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Pierwsze dwie części były rewelacyjne. Już nie mogę się doczekać kolejnej części.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszyscy zachwalają :D Ja dopiero zaczynam szklany tron :)
    Zapraszam do mnie :)
    http://first-page-book.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!