6 czerwca 2016

5 książek, które chcę zobaczyć w polskich księgarniach







Cześć!  Dzisiaj zapraszam Was na drugą odsłonę cyklu, w którym przedstawiam swoją książkową listę życzeń - czyli książki, które bardzo chciałabym zobaczyć na półkach w polskich księgarniach <3



"Life in Outer Space"

źródło
"Sam Kinnison jest geek'iem i jest mu z tym dobrze. Ma swoje horrory, nerdowskich kumpli, World of Warcraft - a dopóki Księżniczka Leia pokazuje się w jego pokoju, Sam nie dba o dziewczyny.
Ale wkrótce Sam poznaje Camillę. Dziewczyna jest piękna, przyjacielska ale kompletnie nie związana z jego stylem bycia. Sam jest gotowy ją ignorować, ale Camilla ma swoje własne życie - i najwyraźniej bardzo chce, by Sam był jego częścią. Chłopak wierzy, że wszystko co jest mu potrzebne w tej sytuacji, wie z oglądanych filmów... ale okazuje się, że oglądał nie ty filmy co trzeba."

Czy opis tej książki nie brzmi pięknie-nerdowsko? Moją uwagę przykuła okładka (swoją drogą, trochę kojarzy mi się z "Fangirl") a po przeczytaniu opisu już wiedziałam, że ta pozycja musi znaleźć się na mojej liście. Rzadko natrafiam na książki, w których to dziewczyna ugania za chłopakiem, a nie na odwrót. 
Swoją drogą - jakby się zastanowić, to trochę jakby "Fangirl" tylko, że role się odwrócone - zamiast Cath piszącej fanfiction mamy nerdowskiego Sam'a. Tak czy inaczej - książkę naprawdę chciałam zobaczyć na półkach polskich księgarni - ponieważ zapowiada się ciekawie!


"Firstlife"

źródło
JEDEN WYBÓR.
DWA KRÓLESTWA.
TYLKO JEDNA SZANSA

"Tenley "Dziesięć" Lockwood to przeciętna, siedemnastoletnia dziewczyna która...spędziła ostatnie trzynaście lat zamknięta wewnątrz przytułku Prime. Powód? Nie, to nie przez jej obsesję na punkcie liczb. To dlatego, że odmówiła rodzicom prawa do wybrania za nią, gdzie będzie żyć... po śmierci.
Wieczna prawda została zaakceptowana przez większość świata. "Firstlife" to tylko próba generalna, a prawdzie życie zaczyna się dopiero po śmierci. W "Everlife" u władzy są dwie sfery - Troika i Myriad, które od stuleci są śmiertelnymi rywalami. Obie zrobią wszystko, by pozyskać Tenley i wysyłają swoich najlepszych robotników by ją zwabić. Wkrótce uciekająca dziewczyna znajdzie się pomiędzy dwoma rywalizującymi królestwami,  które zrobią wszystko, by wygrać prawo do jej duszy. Komu może zaufać? A co jeśli strefa do której zostanie przeciągnięta, nie będzie domem chłopaka, w którym jest zakochana?  Tenley musi pozostać przy życiu na tyle długo, by podjąć decyzję....

Okej - za serią Geny Showlter o zombie nie przepadam, ale ta książka zapowiada się rewelacyjnie! Chociaż opis brzmi nieco schematycznie, a przedostatnie zdanie jasno wskazuje na to, że bardzo ważnym elementem będzie wątek romantyczny (czyli coś, za czym nie wszyscy przepadają) ja najchętniej już bym miała tę książkę w rękach. A ta okładka - po prostu cudo *.* Oby któreś z wydawnictw zdecydowało się wydać tę książkę - najlepiej w oryginalnej szacie graficznej <3


"You Were Here"

źródło
"W rocznicę śmierci swojego śmiałego brata, Jaycee próbuje włamać się do miejsca, które było ulubioną kryjówką Jake'a - paraliżujących ruin psychiatryka.Wraz z czterema kolegami z klasy (z których każdy ma swoją dysfunkcję) dziewczyna odkrywa mapę, z wyszczególnionymi miejscami, które badał jej brat oraz jego listę wyzwań, których nie zdążył ukończyć.
W hołdzie dla brata, Jaycee postanawia podjąć się wyzwań - nie ważne jak niebezpieczne i przerażające będą. Nie spodziewa się, że przyjaciele wyzwą ją do zrobienia rzeczy, która była dla niej nie do pomyślenia - pokazania części siebie, którą Jaycee pochowała wraz z bratem."

Wystarczył rzut oka na tę okładkę, bym przepadła, Co poradzić - kocham pięknie wydane książki, a powieść Cori McCarthy nie dość, że ma świetną okładkę, to jeszcze intrygujący i ciekawy opis. Kto tak jak ja czuje, że ta książka może być rewelacyjna?






"Lying About Last Summer"

źródło
"Historia skupia się na dziewczynie o imieniu Skye, która została wysłana na obóz dla nastolatków z problemami, po tym jak jej siostra zginęła w wypadku. Będąc na obozie, dziewczyna zaczyna odbierać wiadomości od kogoś.... kto wydaje się być jej martwą siostrą"

Okej - opis brzmi całkiem jak "Pretty Little Liars", ale i tak czuję się zaintrygowana. Chętnie przeczytałabym tę książkę - zbiera jedne z lepszych not na portalu Goodreads i mimo okropnej oprawy graficznej (Ha! W końcu książka która nie zaciekawiła mnie swoim wyglądem!) jest to powieść, której wydania w Polsce, chciałabym doczekać. 











"The Summer Remains"

źródło
"Dwudziestoczteroletnia Summer Johnson wie dwie rzeczy. Pierwszą jest to, że ze względu na pogarszający się stan zdrowia, musi w ciągu trzech miesięcy zdecydować się, czy chce by ją operowano - co może lub nie, zakończyć się jej śmiercią. Po drugie - dziewczyna wie, przed tym, chciałaby się zakochać.
Kiedy nadchodzi lato, na wybrzeżu Florydy, Summer dostaje szansę na zakochanie się. Dziewczyna pobiera aplikację i wkrótce dostaje intrygującą wiadomość, od przystojnego surfera - Cooper'a Nicolas'a. Staje się jasne, że historia o tym, co może wydarzyć się w ciągu być może, kilku ostatnich miesiącach Summer, zostanie całkowicie zmieniona. Pytanie tylko - czy dziewczyna napisze coś, co będzie warte przeczytania?"

Na tę książkę, moją uwagę zwróciła Czytelniczka mojego bloga (pozdrawiam!) za co jestem jej bardzo wdzięczna. Od dawna szukam historii podobnej do tej i jakoś do tej pory, nie mogłam trafić na nic interesującego. Mocno trzymam kciuki, by ta książka została wydana w Polsce - na stronie Amazonu przeczytałam zaledwie początek rozdziału, ale to wystarczyło bym poczuła się bardzo zaintrygowana!



Czy któraś z książek szczególnie wpadła Wam w oko?
Chcielibyście zobaczyć którąś z nich w polskich księgarniach?
A może macie własne propozycje?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach!
Zaczytanego <3
Charlotte

22 komentarze:

  1. Szczerze mówiąc to wszystkie wydają mi się interesujące i chętnie bym je przeczytała. ;))

    Pozdrawiam,
    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza wydaje się dość interesująca. Faktycznie trochę przypomina ,,Fangirl". :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  3. O żadnej nie słyszałam, ale każda z nich mnie zaintrygowała :) Ciekawe czy wydawnictwa podejmą się opublikowania tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na wpis na blogu! Gdy oglądam filmiki zagranicznych booktuberów i widzę ich entuzjazm po przeczytaniu książki, która nie została u nas wydana, mam ochotę płakać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza mnie zainteresowała, może ostatnia też byłaby ciekawa. Pozostałę jakoś nie bardzo. Za to Rowell wydała ostatnio jakieś opowiadanie i to chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie, wszystkie! Ja nawet nie mogę wchodzić na goodreads itp., bo później się naoglądam i co z tego jak nie ma tego u nas :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsza książka może być ciekawa, ale jestem pewna, że już gdzieś czytałam podobny opis. Druga pozycja nie za bardzo mnie interesuje. Trójka - masz racje, piękna okładka. Opis również zachęcający, więc na pewno bym się zastanowiła dłużej nad nią. Uwielbiam ''Słodkie Kłamstewka'', więc czwartą książkę na pewno bym przeczytała ;D. Ostatnia książka zaciekawiła mnie najbardziej i mam nadzieję, że będzie wydana!
    Ja mam niekończącą się listę książek, które chciałabym by były u nas wydane. Nawet zrobiłam dwa wpisy z nimi, gdzie ku mojemu zaskoczeniu dwie zostały wydane ;D Muszę znowu usiąść i dodać kolejną część z takimi książkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba jestem do tyłu z książkowymi trendami, ach ta sesja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem wielką fanką „The Summer Remains", czytałam ją w angielskiej wersji i muszę przyznać, że mimo iż jestem słaba z tego języka i nie zawsze wszystko rozumiałam - pokochałam ją całym sercem. Nie mogę się doczekać na to aż zostanie (czy w ogóle zostanie) wydana w Polsce :) Ogólnie Seth ma bardzo ciekawe książki i dziwię się, że żadna nie została jeszcze wydana w polskiej wersji.

    Pozdrawiam serdecznie ^^
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak w ogóle, czytałaś może „Honesty" tego samego autora? Jeśli tak, to co sądzisz? Ja ją uwielbiam <3

      Usuń
    2. Niestety nie czytałam :( Ale może się skuszę :)

      Usuń
  10. Nie słyszałam o nich, ale z tego co napisałaś brzmią ciekawie i jeśli ukazałyby się w Polsce może bym po nie sięgnęła :D
    Pozdrawiam, Julka z http://karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie posty :D Zaciekawiło mnie głównie "The Summer Remains", myślę, że ta książka naprawdę mogłaby mi się spodobać, intrygujące wydaje się też
    "You Were Here" i właściwie "Lying About Last Summer" także ;) Mam nadzieję, że Wydawnictwa zdecydują się na wydanie w Polsce choć niektórych pozycji :)

    KsiążkowyŚwiat

    OdpowiedzUsuń
  12. Okładki "Firstlife" oraz "You Were Here" faktycznie są piękne. I szczerze mówiąc wszystkie wybrane przez ciebie książki chętnie bym przeczytała, ale chyba najbardziej kusi mnie "Firstlife" oraz "The Summer Remains". Ta druga brzmi dość szablonowo, ale ja uwielbiam takie historie ;)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jej teraz to i ja bym chciała je zobaczyć w Polskich księgarnia. Książki mega ciekawe w dodatku mają piękne okładki. *-*

    OdpowiedzUsuń
  14. Najchętniej przeczytałabym "You were here", mam nadzieję że zostanie wydana w Polsce <3 /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  15. "You were here" ma przepiękną okładkę, a choć opis nie jest zbyt oryginalny, chętnie bym się za nią zabrała! Natomiast ogromnie zaintrygował mnie opis "Firstlife", z czymś takim jeszcze się nie spotkałam, nie czytałam też książek tej autorki, więc naprawdę chętnie bym się zapoznała z tą historią.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny post. Może jakieś wydawnictwo tu zajrzy i podejmie się wydania jakiegoś tytułu (albo kilku) :) Osobiście najchętniej przeczytałabym "Firstlife" i "You were here". Ciekawe opisy i te okładki <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyznam, że wszystkie książki bardzo mnie zaciekawiły, dlatego mam nadzieję, że za jakiś czas ukażą się w Polsce. Firstlife ma cudowną okładkę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten pierwszy typ to faktycznie taki lekko męski odpowiednik "Fangirl", ale to ostatni tytuł przemawia do mnie najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lying about last summer nie jest w żadnym stopniu podobna do PLL :) Wiem to bo przyczytałam ją całą i jest doskonała. Końcówka jest najlepsza ♡

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!