26 czerwca 2016

Idealne na wakacje


















Cześć! Kto tak jak ja, delektuje się wakacyjną niedzielą? <3 Wakacje to czas, w którym nareszcie możemy poświęcić się swoim pasjom, pozwolić sobie na odrobinę zabawy i odpocząć po roku ciężkiej pracy - dlatego dzisiaj, z okazji rozpoczęcia letnich ferii, przygotowałam zestawienie książek, filmów i piosenek, które idealnie nadadzą się na umilenie czasu podczas wakacji ;)
Zapraszam <3


Książki
W wakacje częściej sięgam po książki o lżejsze tematyce. Kiedy panują upały, a sąsiedzi wesoło koszą trawę od 5 rano, trudno mi się skupić podczas lektury. Jednak w moim wakacyjnym TBR znalazły się także książki, które do lekkich nie należą. Dzisiaj, polecę Wam lektury, idealne na gorące popołudnie - i chociaż są to książki o lżejszej tematyce, również potrafią mocno chwycić za serce <3


"Strażniczką książek" niedawno zachwycałam się na blogu. Opowiada ona o dziewczynie, która odkrywa w sobie niezwykły dar. Powieść Mechthild Gläser, od razu trafiła do grona moich ulubionych książek - napisana w lekki sposób, chwytająca za serce i po prostu magiczna <3 Więcej o "Strażniczce książek" TUTAJ


"Ktoś mnie pokocha" to zbiór dwunastu opowiadań, zachowanych w wakacyjnej tematyce. Jedne historie były lepsze, inne gorsze - ale na letnie popołudnie, to lektura idealna. Mnie najbardziej ujęły opowiadania "Byle nie miłość", "Całkiem nowe atrakcje" oraz "Mapa maleńkich wspaniałości". O zbiorze również pisałam i podtrzymuję moje zdanie - to książka idealna na wakacje! Więcej o zbiorze TUTAJ


Colleen Hoover to autorka, której jedna książka mnie zawiodła, a drugą pokochałam całym sercem. O ile "Hopeless" kompletnie nie przypadło mi do gustu, tak "Maybe Someday" to jedna z dwóch książek NA, która naprawdę mi się podobała, Piękna historia miłosna - można się pośmiać, można się wzruszyć - słowem, idealna na wakacje <3 Więcej TUTAJ



  
Okładki rodem z meksykańskich telenoweli, momentami irytująca główna bohaterka, do bólu wykorzystywane schematy oraz podobieństwa do Zmierzchu. Czy ta seria powinna mi się podobać? Nie. Czy mi się podoba? TAK! Seria "Lux" należy do tych serii, które nie wnoszą nic nowego, są typowymi "zabijaczami" czasu i na pewno nie są to ambitne książki. Ale jest w nich coś takiego, co sprawia, że z wielkim zainteresowaniem śledzę historię Katy i Daemon'a i naprawdę świetnie się bawię, czytając serię Armentrout! Ostatni tom jeszcze przede mną - i już nie mogę się doczekać, kiedy po niego sięgnę<3


Muzyka
Muzyka to bardzo ważny element w moim życiu. Nie wyobrażam sobie dnia, bez posłuchania chociaż jednej piosenki. Youtube'a mam włączonego prawie cały czas, a w wolny dzień potrafię przesłuchać kilku albumów. Słucham wszystkiego co wpadnie mi w ucho - poniżej kilka utworów, które ciągle nucę <3

"Cake by the ocean" - DNCE


"Irresistible" - Fall Out Boy ft. Demi Lovato




"Cool for the summer" - Demi Lovato


"The Beach" - The Neighbourhood



Filmy

Wakacje to czas, w którym nareszcie mogę nadrobić wszelkie filmowe zaległości. Oglądam każdy film, który zainteresował mnie zwiastunem i opisem. Filmy, które przedstawię poniżej, nadają się według mnie idealnie do oglądnięcia w letni wieczór, z miską popcornu bądź chrupek na kolanach ;)

"Pitch Perfect"

To film obyczajowy, o grupie acapella - dużo piosenek, śmiechu i całkiem uroczy wątek miłosny. Niewymagające kino - fajny, luźny film ;)



"Łatwa dziewczyna"

Czyli film, który widziałam w ubiegłym roku. Opowiada o dziewczynie, która przez chęć pomocy koledze, zyskuje złą reputację - film zabawny, nie wybitny, ale zawierający też parę lekcji. 




"Iluzja"

Ciekawy, zrealizowany z rozmachem film - akcja, subtelny wątek miłosny i niesamowite magiczne sztuczki. Momentami naciągany - ale wciągający i warty zobaczenia. Opowiada o grupie iluzjonistów, którzy podczas swoich show, okradają bank. Jak to robią? Przekonajcie się sami!




To już wszystko w moim zestawieniu ;)
Jakie są Wasze książkowo-filmowo-muzyczne propozycje?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach <3
Zaczytanego!
Charlotte

31 komentarzy:

  1. "Okładki rodem z meksykańskich telenoweli" - haha świetne sformułowanie i faktycznie idealnie opisuje te okładki ;P Bardzo chętnie sięgnęłabym po serie "Lux" - mam ją w planie od bardzo dawna, ale jakoś zawsze wpada mi coś innego w ręce.
    "Maybe someday" uwielbiam :D
    Pozdrawiam i życzę Ci udanych wakacji!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytam właśnie Ktoś mnie pokocha i ... czuć trochę wakacji :)
    Film wakacyjny to od zawsze Stowarzyszenie wędrujących dżinsów
    A piosenka ostatnio Sofia. I tak to u mnie wygląda.
    Twoje zestawienie filmów również dobrze znam :)
    Pozdrawiam, pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam "Iluzję" i muszę przyznać, że jest to jeden z ciekawszych filmów. Może i nie wywarł na mnie wielkiego wrażenia, jednak go polubiłam i mam nadzieję, że uda mi się wybrać do kina na 2 część. Podoba mi się ta piosenka DNCE <3 i mam w planach właściwie wszystkie wymienione przez ciebie książki.

    Pozdrawiam serdecznie :)
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne piosenki wybrałaś do tego posta, kochana! Pitch Perfect, oczywiście znam, ale nigdy nie miałam czasu go obejrzeć w całości ;)

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do mnie na '100 książek, które chcę przeczytać #3' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za "Maybe someday", a szczególnie za DEMI LOVATO!!!
    3 dni do jej nowej trasy i 3 dni do moich urodzin, a mnie tam nie będzie :(
    A w ogóle fajne zestawienie - skorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Też lubię serię "Lux". Chciałabym przeczytać "Ktoś mnie pokocha" i jakąś książkę Hoover, żeby sprawdzić, czym blogosfera się zachwyca. Co do muzyki i filmów, to zupełnie nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wkrótce uda Ci się sięgnąć po te książki :)

      Usuń
  7. A mi akurat bardziej podobało się "Hopeless" od "Maybe Someday" ;) Serię Lux niedawno zaczęłam, za mną dwa pierwsze tomy i mam nadzieję, że niedługo będę mogłam sięgnąć po kolejne, bo seria bardzo mi się podoba!
    Chętnie zaopatrzyłabym się w "Ktoś mnie pokocha", bo wersja świąteczna przypadła mi do gustu, ale mam tyle książkowych zaległości, że chyba dopiero za rok się z nią zapoznam ;)
    Z perspektywy czytelnika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, skąd ja znam te książkowe zaległości =D <3

      Usuń
  8. Genialny post, bardzo się cieszę, że stworzyłaś takie zestawienie - znalazłam tyle ciekawych propozycji, które z chęcią obejrzę/posłucham/przeczytam. Dzisiaj właśnie zakupiłam "Ktoś mnie pokocha" i po genialnej, zimowej edycji opowiadań, liczę, że na letniej wersji także się nie rozczaruję :) "Maybe Someday" to jedna z moich ulubionych powieści, tak cudownych i wciągających, że mam ochotę wracać do niej non stop. O reszcie propozycji nie słyszałam, no może poza "Iluzją", którą bardzo, bardzo mocno pragnę obejrzeć już od dłuższego czasu :) U mnie podobnie, wakacyjny post, ale raczej o moich własnych postanowieniach na wakacje - jeśli masz chwilkę, zapraszam :)

    Pozdrawiam,
    http://faaantasyworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa <3 Uwielbiam takie komentarze <3 Koniecznie obejrzyj "Iluzję" <3

      Usuń
  9. Szukam właśnie lekkich książek w sam raz na wakacje i Twój post spadł mi z nieba. Przyznam się, że żadnej z wymienionych powieści nie czytałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ,,Strażniczkę książek" obowiązkowo muszę przeczytać w wakacje. Już się nie mogę doczekać tej historii. :)
    Pozdrawiam,
    GeekBooks

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę przeczytać "Ktoś mnie pokocha", bo miałam się zabrać za świąteczną wersję tych opowiadań i jestem ciekawa, jak wyszły te letnie. Akurat nie przepadam za piosenkami, które wymieniłaś, ale filmy wydają się całkiem intrygujące :-)
    Pozdrawiam, życzę miłych wakacji i zapraszam do mnie na post o schematach książkowych!

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że masz w planach serię tą, co ja. ;) A Maybe Someday polecam - bo jest genialna. :) Na pewno ją pokochasz! Co do piosenek, do DNCE ta piosenka jest dość fajna. Ja zamierzam przeczytać książki z mojego wyzwania książkowego, Wakacyjne wyczytanie, o którym możesz poczytać w zakładce Inne wyzwania, na samym dole zakładki. ;) Czyli na pewno 13 książek, a co dalej? Zobaczymy... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maybe Someday czytałam, tak jak napisałam w poście ;)

      Usuń
  13. No książki wiadomo, że wakacje muszą być. Jeśli chodzi o te filmy to już oglądałam wszystkie i wszystkie są super. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczny post! Oprócz idealnej zawartości, dodatkowo miło przypomina o tym, że wakacje już NAPRAWDĘ się zaczęły! :D "Strażniczkę książek" z pewnością pochłonę na przełomie lipca - sierpnia, to już postanowione! "Ktoś mnie pokocha" wzbudza we mnie mieszane uczucia, bo "Podaruj mi miłość" było dla mnie raczej kiepskie, więc sama nie jestem jeszcze przekonana, czy ulegnę tym obłędnym okładkom ;) Tak się cieszę, że wspomniałaś o "Maybe someday" - przesyłka przyjdzie mi na dniach i przyjemnie jest mieć świadomość, że dobrze wybrałam. Te kilka zdań na temat serii "Lux" wywołało u mnie wybuch niepohamowanego chichotu, totalnie trafne określenia :D
    Ściskam i życzę najnajnaj zaczytanych wakacji! <3 <3
    The heartlines books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa <3 Mam nadzieję, że pokochasz "Maybe Someday" równie mocno jak ja <3
      Nawzajem <3

      Usuń
  15. Znam tylko serię Lux i Iluzję, obie pozycje uwielbiam, lekkie, przyjemne, czasem nawet zachwycające(szczególnie Iluzja). Nie mogę się doczekać drugiego tomu. ;) Sporo w te wakacje słucham, m.in. Podsiadło, EXO(odkryłam ten zespół niedawno) ;)
    Przy okazji pytałaś u mnie o anime, które mogłabym polecić, zdecydownie Death Note, zagadka, ciekawi bohaterowie, prawdziwa sprawa kryminalna! Jeśli chcesz pomyśleć, zastanowić się trochę polecam anime Death Parade, w którym jesteś sędzią nad tym, czy człowiek trafi do nieba, czy piekła.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. "Maybe someday" czytałam w zeszłoroczne wakacje, a teraz planuję sięgnąć po "Ktoś mnie pokocha" :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysłowy post :) też zastanawiam się nad "Ktoś mnie pokocha" - może być ciekawie!

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!