23 października 2017

Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wersja ilustrowna czyli ponownie się zachwycam


Wielokrotnie pisałam o tym, jak bardzo cenię twórczość J.K Rowling. Dla mnie, jak i dla wielu innych Potteromaniaków, historia Harry'ego to nie tylko książki - to część dzieciństwa. Lata przepełnione magią i opowieść, dzięki której pokochałam czytać. Teraz, kiedy jestem już starsza z wielkim sentymentem wracam do powieści Rowling, na nowo odkrywając stworzony przez nią świat. A czy może być coś lepszego, niż lektura ulubionej książki, w przepięknie ilustrowanej wersji?

Więzień Azkabanu to część, którą z całego cyklu lubię najbardziej. Wątek Syriusza ( aka jednego z moich najukochańszych bohaterów) wątek dementorów... Doskonale pamiętam jak bałam się zasnąć, po przeczytaniu rozdziału, w który pojawili się po raz pierwszy. 
Jim Key ponownie w piękny sposób zobrazował historię Rowling. Ilustracje pobudzają wyobraźnię, przywołują emocje, które towarzyszyły mi podczas pierwszej lektury i sprawiają, że czytanie staje się jeszcze lepszą rozrywką. 



Jak wspominałam wcześniej, tę część przygód Potter'a lubię najbardziej. Po raz pierwszy pojawia się w niej Syriusz Black - a ja od strachu przed jego postacią, przeszłam do uwielbienia tego bohatera. Odważny i brawurowy, lojalny i zabawny, szczególnie w późniejszych tomach. W tej części wszystko zaczęło robić się nieco poważniejsze. O ile Kamień Filozoficzny i Komnata Tajemnic są według mnie po części dziecinne, tak od Więźnia Azkabanu akcja się zagęszcza. Kolejne tomy nabierają tempa, pojawiają się nowe wątki a wszystko prowadzi do niezwykle emocjonującej kulminacji.


Więzień Azkabanu w ilustrowanej wersji z pewnością spodoba się każdemu fanowi Harry'ego Potter'a. Ja  jestem zakochana i kiedy tylko mogę  kartkuję książkę, ciesząc wzrok przepięknymi i dopracowanymi rysunkami. Jeśli zastanawiacie się nad kupnem tego wydania - mogę je Wam z całego serca polecić. Książki Rowling same w sobie są niezastąpione, ale ilustracje naprawdę pomagają czerpać podwójną przyjemność z lektury.



Jaka jest wasza ulubiona część Harry'ego?
Też uwielbiacie postać Syriusza?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach <3
Zaczytanego!
Charlotte

Za egzemplarz, serdecznie dziękuję wydawnictwu Media Rodzina

9 komentarzy:

  1. Jakie cudowne wydanie! Bardzo chciałabym przeczytać w końcu Pottera... tak! Nie czytałam tej serii :(

    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Również kocham tę część <3 Muszę sobie zakupić egzemplarz <3 Dla Syriusza!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ten czas leci... A dopiero co wydawali pierwszy tom w wersji ilustrowanej! Więzień Azkabanu to moja ulubiona część więc to chyba od niej zacznę kompletować te wydania :D

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację! Też mam wrażenie, że dopiero co czekałam na pierwszy tom :D

      Usuń
  4. Uwielbiam Syriusza <3 Też uważam, że od trzeciej części robi się poważniej, doroślej i akcja nabiera tempa. Nie mogę się doczekać aż w końcu zamówię pierwszy tom i zacznę kolekcjonować to wydanie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka dni temu dostałam od sióstr Komnatę tajemnic w wersji ilustrowanej na urodziny i jestem zachwycona tymi ilustracjami i klimatem jaki one stworzyły więc jak najszybciej muszę sobie kupić dwa pozostałe tomy w tym wydaniu. Więzień Azkabanu nie jest co prawda moją ulubioną częścią (ale stoi na podium, na trzecim miejscu zaraz po Insygniach i Księciu Półkrwi), ale okładka jest tak prześliczna, że na sto procent kiedyś zagości na mojej półce. <3
    Pozdrawiam! :)
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!