25 kwietnia 2016

93# Wybory, decyzje i przeszłość czyli "Co,jeśli.."

Informacje:
Autor: Rebecca Donovan
Oryginalny tytuł: What,if...
Polski tytuł: Co, jeśli...
Wydawnictwo: Feeria Young
Liczba stron: 380
Cena: 35,90 zł
Polska premiera: 17.06.2015








Ile warta jest jedna decyzja?

Nicole Bentley była wzorową uczennicą, stroniącą od towarzystwa. Cal Logan nie widział jej od ukończenia szkoły. Pewnego dnia ją spotyka - jednak dziewczyna przedstawia się jako Nyelle Preston. W przeciwieństwie do Nicole jaką znał Cal, Nyelle jest impulsywna, pełna energii i pasji. Cal postanawia odkryć, kim tak naprawdę jest Nyelle i... co stało się z Nicole?

Rebecca Donovan była dla mnie autorką - zagadką. Większość wychwalała jej twórczość pod niebiosa - niektórzy zaś nie podzielali zachwytów reszty. Kiedyś zaczęłam pierwszą część trylogii "Oddechy" jednak porzuciłam tę lekturę i zajęłam się innymi książkami. W lutym tego roku, natknęłam się w bibliotece na "Co, jeśli..." i spontanicznie ją wypożyczyłam. Chyba powinnam częściej podejmować spontaniczne decyzje dotyczące książek - ponieważ "Co,jeśli..." zalicza się do najlepszych przeczytanych przeze mnie książek, tego roku.

"Wyrzuty sumienia to przebiegłe bestie. Ranią głęboko, a kiedy rana już się zabliźnia, posypują ją solą."

Zaczynając lekturę, spodziewałam się niezobowiązującej historii - ot tak, na jeden raz. Jednak Rebecca Donovan totalnie podbiła moje serce. Historia Cala i Nyelle nie jest kolejną, schematyczną historią jakich wiele - to książka, która wciąga od pierwszych stron i na długo pozostaje w pamięci. Powieść napisana jest niezwykle plastycznym i lekkim językiem - przez co wydawało mi się, że moment w którym przewróciłam ostatnią stronę, przyszedł za szybko. Zastanawiałam się "Jak to możliwe? Przecież dopiero co zaczęłam tę cudowną historię!". Rebecca Donovan zgrabnie łączy teraźniejsze wydarzenia, z przeszłością. Uwielbiam takie "zabiegi" w lekturze, ponieważ dzięki temu czytelnik może lepiej odebrać całą historię.

"- Martwię się o ciebie, wiesz? Jesteś taka skryta. Czasami zastanawiam się, co się dzieje w twojej głowie. Wszyscy oczekują, że będziesz… doskonała. Z pewnością czujesz smutek, złość, frustrację. Po prostu czasem musisz się tego pozbyć. 
- Ale przecież, nie mogę krzyczeć za każdym razem, gdy życie wydaje mi się nie do zniesienia."


Człowiek to taka istota, która lubi wracać myślami do przeszłości i codziennie przed snem, zadręczać się pytaniami typu "A co gdyby..." mimo, że nie da się na nie odpowiedzieć. Rebecca Donovan skłania czytelnika do refleksji nad własnym życiem i swoimi wyborami - z takimi refleksjami mają do czynienia Cal i Nyelle. Dziewczyna jest istną zagadką i podobnie jak Cal - zastanawiałam się jakie kryje tajemnice. Swoim zachowaniem przypominała mi trochę Margo z "Papierowych Miast" jednak w przeciwieństwie do Margo, Nyelle bardzo polubiłam. Cal, z którego perspektywy poznajemy książkę, również zyskał moją sympatię. Bohaterowie książki są nieidealni - tak jak prawdziwi ludzie popełniają błędy których żałują. Rebecca Donovan stworzyła realistyczne postacie i nie sądziłam, że aż tak się z nimi zżyję!

"Nawet jeśli się udaje, że nic się nie stało, wciąż jest to tak samo realne."

Jeśli czytacie mojego bloga od dłuższego czasu, to pewnie wiecie, że nie sięgam po książki z nurtu New Adult - a nawet unikam ich jak ognia. Spowodowane jest to rozczarowaniami i książkowymi klapami na jakie się natykałam - jednak wśród tych wszystkich porażek, znalazłam parę prawdziwych perełek. Z czystym sumieniem mogę zaliczyć do nich "Co,jeśli...". Wspaniali bohaterowie, barwna historia i punkt kulminacyjny który złamał moje serce - by zakończenie je posklejało. Bardzo, bardzo polecam <3

Moja ocena to: 9/10

Znacie "Co,jeśli..."?
Macie zamiar?
Co sądzicie o twórczości Rebecki Donovan?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach ;)
Zaczytanego!

Charlotte

18 komentarzy:

  1. Również nie sięgam po New Adult, jednak ta pozycja wydaje się dość oryginalna i z chęcią się z nią zapoznam. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam książek tej autorki. Jednak ten tytuł sobie zanotuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cała seria wydaje mi się być oryginalna jednak na razie jakoś nie mam ochoty po nią sięgać (głównie ze względu na wspomniane przez ciebie sprzeczne opinie i przez to iż nie chciałabym się na niej zawieść). Może kiedyś się uda ale jak na razie mi się nie spieszy/

    Pozdrawiam cieplutko :)
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest powieścią jednotomową i poza okładką nie ma nic wspólnego z serią Oddechy :).

      Usuń
  4. Patrzyłam na tę książkę, gdy stałam w księgarni, ale jednak zdecydowałam się na "Pojedynek"- Marie Rutkoski. No cóż, nic straconego, pewnie niedługo i tak zapoznam się z twórczością Rebecci Donovan ;)

    Ps. Nominowałam Cię do TAGu ^^
    http://ksiazki-mitchelii.blogspot.com/2016/04/kreatywny-booktag.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią przeczytam tę książkę, skoro ją polecasz :) Nie czytałam jeszcze żadnej książki Rebecci Donovan i czas to wreszcie nadrobić :) /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jeszcze nie czytałam, ale chyba warto to nadrobić :)
      Pozdrawiam
      Jadwiga z Zajęczej Nory

      Usuń
  6. Ciekawi mnie ta książka, nawet bardzo. Chętnie po nią sięgnę. :)

    Królowa Książek zaprasza do swego królestwa!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Musze po nią sięgnąć, obowiązkowo! Czytałam serię Oddechy i szczerze mówiąc tej powieści jestem bardzo ciekawa! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam już pierwszy tom serii Oddechy i jeśli nadarzy się okazja, z chęcią sięgnę po "Co jeśli..." :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam już za sobą cała serię Oddechów, wspominam ją dość dobrze. "Co jeśli..." miałam w rękach, przez krótką chwilę, bo kupiłam ja na prezent dla przyjaciółki, która była zachwycona Oddechami, może jak tylko uda mi się zmniejszyć swój stosik książek to uśmiechnę się do niej ładnie i z chęcią przeczytam. ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za seria "Oddechy" tej autorki. W pierwszym tomie główna bohatera bardzo działała mi na nerwy. Na szczęście w kolejnych było troszkę lepiej. "Co jeśli..." też mam za sobą i cieszę się, że się na nią skusiłam, bo zdecydowanie bardziej mi się podobała :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Straszliwie intryguje mnie ta seria. MUSZĘ ją poznać!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam, nie zamierzałam i muszę to zmienić! :) Zapowiada się intrygująco :D
    Pozdrawiam
    Jadwiga z Zajęczej Nory

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mi się podobała powieść tej autorki "Powód by oddychać" jednak 2 część była gorsza więc porzuciłam czytanie 3, ale wysoko postawiłaś jej teraz poprzeczkę, więc może się skuszę :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam jeszcze nic tej autorki, ale najpierw chcę sięgnąć po serię Oddechy. Do niej chyba bardziej mnie ciągnie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. O wiele bardziej od "Co, jeśli..." spodobała mi się trylogia "Oddechy" tej samej autorki :D Jednak również książkę polecam. Pozdrawiam i serdecznie zapraszam do mojej recenzji - http://sinkingindreams.blogspot.com/2016/02/co-jesli-rebecca-donovan.html

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!