16 stycznia 2018

183# Miłość, spiski i smutek czyli "Niedoskonali" *Przedpremierowo*

Informacje:
Autor: Danielle L. Jensen
Oryginalny tytuł: The Broken Ones
Polski tytuł: Niedoskonali
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 304
Cena: 36,90 zł
Polska premiera: 17.01.2017









Każda historia ma swój początek. Czasami nie wyobrażamy sobie, co przeżyła osoba w naszym najbliższym otoczeniu - jednak czasem trzeba wrócić tam, gdzie wszystko się zaczęło.


Zanim Cécile de Troyes trafiła do świata Trolli, wiele się tam wydarzyło. W Trollus powstaje spisek mający na celu obalanie monarchii. Marc jest prawą ręką przywódcy rewolucjonistów. Przez Pénélope, Anaïs straciła szansę na zostanie królową. Ich ojciec wpada we wściekłość i opracowuje plan, udowadniający wartość Pénélope - dziewczyna musi znaleźć dowody na to, że jej ukochany zamieszany jest w spisek. Inaczej zginie...

Trylogia Klątwy jest jedną z moich ulubionych. Od pierwszych stron Porwanej Pieśniarki wpadłam w wir niesamowitego świata Trollus. Z trudem żegnałam się z bohaterami podczas lektury ostatniej części. Miałam jednak okazję powrócić do miasta pod Samotną Górą - Danielle L. Jensen napisała prequel, opowiadający o Marcu i Pénélope. Chociaż wiedziałam co mnie czeka, jedno jest pewne - nie byłam na to gotowa.

Sięgając po Niedoskonałych nie spodziewałam się aż tylu emocji - w trylogii poruszony jest ich wątek więc znałam zakończenie. Pomimo tego, niesamowicie porwała mnie historia młodych kochanków. Marc i Pénélope to jedna z najcudowniejszych par, o których losach czytałam. Od pierwszych stron urzekło mnie ich uczucie, dlatego czułam się okropnie rozdarta - z jednej strony pragnęłam kontynuować lekturę, a z drugiej wiedziałam, że skończy się to paczką chusteczek.


- Namalowałam cię takiego, jaki jesteś, bo kocham cię takiego, jaki jesteś.

Relacja Marca i Pénélope jest po prostu... piękna. Nie byłam świadkiem nowo rozwijającej się miłości, jak w przypadku Cécile i Tristana, lecz uczucia, które kiełkowało przez wiele lat by w końcu odważyć się zaistnieć. Danielle L. Jensen sprawiła, że nie mogłam być obojętna wobec sytuacji tej dwójki. Przeżywałam wszystko wraz z nimi, ciesząc się każdą stroną - obserwując, jak miłość pozwala im na przetrwanie ciężkich chwil.

Wierzę, że nawet krótkie życie w całej jego pełni jest lepsze niż długie lata wegetacji, i gdybym znów miała dokonać wyboru, znając wszystkie okoliczności, wybrałabym ciebie, życie i miłość.

Historię poznajemy naprzemiennie z perspektywy Marca i Pénélope. Dzięki temu, miałam okazję spojrzeć na wątek spisku z nowego punktu widzenia. Zmienił się również mój sposób postrzegania niektórych bohaterów. W Trylogii Klątwy nie darzyłam sympatią Anaïs, tutaj na jej postać zostało rzucone więcej światła, co sprawiło (chociaż sama się sobie dziwię...), że szczerze ją polubiłam. Jej działania nabrały sensu, a sama bohaterka -  głębi. Wątek spisku przeciwko koronie również został pogłębiony - trzon opowieści stanowi relacja Marca i Pénélope, jednak autorka zgrabnie łączy z nim więcej wątków, dzięki czemu nie mamy do czynienia z mdłą historyjką o miłości, ale czymś więcej.

(...) Nie byłam przy tym ślepa, widziałam, jak wpłynęło na niego żelazo i klątwa, która więziła trolle. Ale choć inni odwracali wzrok i krzywili się na jego widok, mnie zawsze zaskakiwało, jakie to niezwykłe, że ktoś tak okrutnie potraktowany przez los był taki dobry. Dobroć była bowiem rzadką cechą w naszym świecie."

Książkę pochłonęłam w błyskawicznym czasie - czego żałuję, ponieważ bawiłam się świetnie. To był pełen emocji ale i bolesny powrót do Trollus. Był śmiech, były łzy -  i wzruszenie. Historia Marca i Pénélope została zapisana na 304 stronach, jednak Danielle L.Jensen udowodniła, że nie liczy się ilość a jakość. Niedoskonali to piękna historia o miłości - nieidealnej, ale zdolnej do poświęceń. Takiej, za którą warto walczyć.

Moja ocena to: 10/10

Macie zamiar sięgnąć po Niedoskonałych?
Lubicie twórczość Danielle L. Jensen?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach <3
Zaczytanego!
Charlotte


Za możliwość powrotu do Trollus, serdecznie dziękuję wydawnictwu Galeria Książki

4 komentarze:

  1. Właśnie czytam "Porwaną pieśniarkę" i jestem totalnie zakochana w tej powieści! <3 jak tylko zaznajomię się z całą trylogią sięgam po "Niedoskonałych" <3

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem całkowicie zacofana pod względem tych książek! Od początku bardzo chciałam przeczytać "Porwaną pieśniarkę", jednak całkowicie o niej zapomniałam, dlatego czas nadrobić zaległości :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2018/01/przepisnadrugaszanse-recenzja.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem dopiero po pierwszym tomie, więc mam co nadrabiać...

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!