11 września 2016

127# Scenariusz, bieganie i aktorstwo czyli "Między wierszami"

Informacje:
Autor: Tammara Webber
Oryginalny tytuł: Beetwen the lines
Polski tytuł: Między wierszami
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 384
Cena: 34,90 zł
Polska premiera: 29.07.2016











Światła. Kamera. Akcja.
 Reid Alexander, to złote dziecko Hollywood. Pewny siebie i przystojny dziewiętnastolatek przywykł do swojego statusu gwiazdy i uwielbia płynące z tego korzyści. Emma Preston jest związana z aktorstwem od zawsze. Kiedy dostaje rolę we współczesnej wersji "Dumy i uprzedzenia" w której główną męską rolę gra Reid czuje, że to jej przepustka do wielkiej kariery. Wkrótce okazuje się, że życie w świetle reflektorów nie jest takie bajeczne - nie mówiąc o tym, jak skomplikowane mogą okazać się relacje poza planem filmowym....

O twórczości Tammary Webber słyszałam niesamowicie entuzjastyczne opinie - mimo to, nie czułam nigdy potrzeby by sięgnąć po jej książki. "Duma i uprzedzenie" to jeden z moich ulubionych klasyków, a na dodatek, miałam ochotę przeczytać coś lekkiego - dlatego zdecydowałam się na nową książkę Webber. Niestety - nie bawiłam się tak dobrze, jakbym tego chciała...


"To zabawne, nieważne jak mądrze brzmiałyby moje rady, jakoś nie bardzo umiem kierować się nimi we własnym życiu."

Myślę, że każdy książkoholik pragnie, by czytana przez niego książka wzbudzała emocje i zapisała się w pamięci. Uwielbiam kiedy czytam dobrą historię i wówczas cały świat dookoła mnie znika. Jestem tylko ja i jej bohaterowie. To właśnie magia książek, za którą tak kocham czytać - niestety, w powieści "Między wierszami" tej magii zabrakło. Tammara Webber bezkonkurencyjnie otrzymuje nagrodę, za stworzenie najgorszego męskiego bohatera, o jakim kiedykolwiek miałam nieprzyjemność czytać. Reid Alexander to zadufany w sobie, przeraźliwe egoistyczny i pusty bad boy. Z początku sądziłam, że będzie to wyrazisty bohater, którego z czasem polubię - jednak z każdą kolejną stroną, moja sympatia do niego malała. Emma to z kolei dosyć sztampowa postać - taka typowa bohaterka książki dla młodzieży - regularnie biega (ktoś mi powie, dlaczego teraz co druga żeńska postać w literaturze YA lub NA biega?) jest ładna, i oczywiście - jej głównym problem są miłosne rozterki. Lubię czasem sięgać po takie naiwne i lekkie romansidła - ale to nie oznacza, że nie wymagam od autorów takich powieści odrobiny oryginalności - której w powieści Tammary Webber, naprawdę brakuje...

"Jak przeprosić kogoś za to, że jesteś, kim jesteś, i żyjesz życiem, jakim żyjesz?"

Jeśli chodzi o wątek miłosny, to jego główną podstawą jest...czworokąt. To co dzieje się między bohaterami książki Webber to istna plątanina niedomówień. Wszystko mogłoby się rozwiązać wcześniej, gdyby postacie potrafiły ze sobą normalnie porozmawiać - ale tej umiejętności im brakuje. Nie rozumiem, czemu zamiast zwykłego zadania pytania, bohaterowie "Między wierszami" woleli snuć domysły - ale o dziwo, nie mieli oporów przed rozmawianiem na temat swoich innych prywatnych problemów. Przyznam szczerze, że chyba po raz pierwszy, wybór głównej bohaterki między dwoma kandydatami, był mi zupełnie obojętny - a samo zakończenie, nadeszło niespodziewanie i nie wzbudziło we mnie większych emocji. Końcówka książki wydaje mi się być niedopracowana - jakby autorka nie miała na nią pomysłu i chciała po prostu jak najszybciej zakończyć historię.

"Ludzie mają rację, mówiąc, że czas leczy rany. Jednak blizny pozostają i czekają tylko, by ktoś je trącił."

Mimo wszystko, "Między wierszami" nie jest powieścią którą wrzuciłabym do kominka. Książkę czyta się naprawdę szybko, a sam pomysł na historię,kręcącą się wokół zdjęć do nowoczesnej wersji "Dumy i uprzedzenia" był naprawdę dobry. To typowa, trochę naiwna historia, którą się przeczyta, a potem o niej zapomni - jeśli szukacie lekkiego, odmóżdżacza do poczytania przed snem  - to będzie idealna historia. Ale szczerze - nic nie stracicie, jeśli w księgarni zdecydujecie się zakupić coś innego. Może nawet lepiej na tym wyjdziecie. Jeśli chodzi o mnie - ta historia ma swoją kontynuację - ale dla mnie, przygoda z bohaterami "Między wierszami" dobiegła końca.

Moja ocena to: 4,5/10

Znacie książki Webber?
Co sądzicie o jej twórczości?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach <3
Zaczytanego!
Charlotte


Za egzemplarz dziękuję księgarni internetowej Tania Książka

14 komentarzy:

  1. Ojej myślałam, że po Webber można spodziewać się więcej... Jednak jeśli będę szukać odmóżdzacza to chętnie sięgnę, w końcu bardzo interesuje mnie ekranizacja Dumy i uprzedzenia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie za słaba książka, żebym się nią zainteresowała ;) Może gdybym nie miała czego czytać, to bym się nad nią zastanowiła, ale póki co czeka na mnie kilka półek nieprzeczytanych książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurczę, a można było o wiele więcej z tej książki wyciągnąć, a widzę, że raczej bym się rozczarowała, jeśli bym po nią sięgnęła. No trudno, książek do przeczytania i tak dużo na mnie czeka, to chociaż będę już spokojnie mogła tę z listy skreślić bez obaw.
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej będziesz mieć czas na inne książki ze swojej listy =D

      Usuń
  4. Ja zdecydowanie po tę książkę nie sięgnę. Każdemu czytelnikowi potrzebne są odmóżdżaczę ale wydaję mi się, że znajdę milion lepszych pozycji do przeczytania by się zrelaksować i odpłynąć. Po powieści Webber zapewne nigdy nie sięgnę, ale wątpię bym żałowała.

    Pozdrawiam,
    czytaniamania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się - jest mnóstwo lepszych książek przy których można odpłynąć :P

      Usuń
  5. Auć. Po opisie spodziewałam się o wiele lepszej książki, naprawdę mocno zastanawiałam się nad jej zakupem, ale teraz zupełnie nie wiem, co o niej myśleć. W dodatku ten czworokąt miłosny nie napawa mnie optymizmem, że nie wspomnę o mało emocjonującym, niedopracowanym zakończeniu. Kurczę, a miałam takie dobre przeczucia!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz "podczytać" trochę w księgarni i podjąć decyzję :P

      Usuń
  6. To kolejna z książek, która właśnie znika z mojej listy "do przeczytania"- spodziewałam się ciekawej historii, a jak widać, nie jest to powieść wysokich lotów. Raczej sobie ją odpuszczę ;) /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam i autorki nie znam i chyba zbyt szybko nie poznam...

    OdpowiedzUsuń
  8. "Między wierszami" i nawet miłość miedzy wierszami. Ciekawie, może przeczytam niedługo, tak jak mówisz żeby się odmóżdżyć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Okładka książki jest całkiem ładna, ale wnętrze nie zachęca, a szczególnie, że obyczajówki/romanse to kompletnie nie moja tematyka. ;)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!