16 sierpnia 2016

123# Kwiatek, Elvis Presley i ajerkoniak czyli "Berło Serapisa i inne opowiadania"


Informacje:
Autor: Rick Riordan
Oryginalny tytuł: -
Polski tytuł: Berło Serapisa i inne opowiadania
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 528
Cena: 39,90 zł
Polska premiera: 02.03.2016











Czy wokół Ciebie, dzieje się coś dziwnego? Spotykasz na swojej drodze jednookich ludzi, albo kobiety z wężami zamiast włosów? Czy wydaje Ci się, że jesteś śledzony? Widzisz rzeczy, których nikt inny nie dostrzega? W takim razie - gratulujemy, jesteś półbogiem! Jakaś rada? Nie daj się zabić.

"Berło Serapisa" to pierwszy i jedyny na świecie zbiór wszystkich opowiadań ze świata serii Rick'a Riordan'a: "Percy Jackson i bogowie olimpijscy", "Olimpijscy Herosi" oraz "Kroniki rodu Kane". Dziewięć opowiadań, które zabiorą Was w świat pełen potworów, bogów i... humoru.

Rick Riordan jest jednym z moich ulubionych pisarzy. Od paru pięknych lat, z przyjemnością sięgam po jego kolejne książki, nie mogąc wyjść z podziwu, do jego literackich umiejętności. "Berło Serapisa" to zbiór opowiadań ze świata jego trzech serii - a że każdą uwielbiam, nie mogłam nie sięgnąć po tę książkę. Ludzie, to w końcu Rick Riordan!

"Święta w Podziemiu NIE były moim pomysłem. Gdybym wiedział, co mnie czeka, postarałbym się o zwolnienie lekarskie, Mogłem w ten sposób uniknąć spotkania z armią demonów, walki z tytanem i dowcipu, który omal nie wrzucił mnie wraz z przyjaciółmi w wieczystą otchłań."

Jedną z rzeczy, którą uwielbiam w twórczości Rick'a Riordan'a  jest niesamowity humor. Czytając jego książki, nie da się nie wybuchać co chwilę śmiechem, sprowadzając na siebie tym samym zmartwione spojrzenia domowników i pytanie, czy nie potrzebujemy lekarza. "Berło Serapisa" to zbiór dziewięciu opowiadań, które momentalnie wprawią czytelnika w dobry nastrój. Nie oznacza to jednak, że jedyną emocją jakiej możemy doświadczyć podczas czytania "Berła Serapisa" jest szczęście. Nie mam pojęcia jak Rick Riordan to zrobił - ale kiedy poznawałam te kilkunasto bądź kilkudziesięcio stronicowe opowiadania, doświadczałam gamy emocji - bałam się o bohaterów, smuciłam się gdy zdarzyło się coś złego - i w napięciu czekałam, na rozwiązanie akcji.

Wiele osób nie przepada za dodatkami do serii - ja jednak nie należę do tego grona. Jeśli pisarz stworzył pełnowartościowych bohaterów, to dlaczego miałabym odmówić sobie okazji do ich lepszego poznania, poprzez lekturę historii na ich temat, o której wcześniej nie miałam pojęcia? Owszem - czasem takie nowelki nic nie wnoszą i są tylko "zapychaczami" czasu, ale zdarza się, że dzięki nim lepiej rozumiemy postępowanie danej postaci. Jeśli chodzi o nowelki stworzone przez Rick'a Riordan'a, są one podzielone - jedne mogę zaliczyć do opowiastek, dzięki którym możemy po prostu miło spędzić czas - a dzięki innym, lepiej poznamy psychikę bohaterów.

"Berło Serapisa" to książka idealna dla wszystkich fanów Rick'a Riodan'a.  Dobry humor i rozrywka, gwarantowane. Tak jak pisałam wcześniej - to w końcu Rick Riordan.

Moja ocena to: 8/10

Znacie twórczość Rick'a Riordan'a?
Co o nim sądzicie?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach!
Zaczytanego <3
Charlotte


Za książkę, serdecznie dziękuję księgarni internetowej Tania Książka

6 komentarzy:

  1. Mam w domu tę książkę, ale chcę jeszcze dokończyć "Kroniki Rodu Kane" i wtedy dopiero po nią sięgnąć, tak żeby podsumować całość. ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Riordana bardzo lubię i na pewno sięgnę po tę serię, jak tylko skończę Percy'ego Jacksona, który grzecznie czeka na mojej półce ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój brat woli czytać serie, a ja jakoś nie mam czasu na takie dodatkowe tomiszcza, swoich mam wystarczająco dużo . ;d

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze przede mną, ale bardzo lubię twórczość tego autora, więc na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z twórczością tego autora nie miałam jeszcze okazji się zapoznać, ale mam nadzieję, że w najbliższym czasie mi się to uda :)

    Przy okazji zapraszam Cię do mnie na bloga, gdzie organizuję pierwszy Book Tour dla blogerów :) http://ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com/2016/08/pierwszy-book-tour.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, ale już wiele osób mi je polecało, więc to chyba kwestia czasu, kiedy sięgnę po jakąś powieść, zwłaszcza, że lubię kiedy autor potrafi rozbawić czytelnika. I tak myślę, że opowiadania byłyby całkiem niezłym wyjściem, aby sprawdzić, czy spodoba mi się styl autora. ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!