12 maja 2015

12# Poe, Czirliderka i Goth czyli "Nevermore.Kruk"


Informacje :
Autor : Kelly Creagh
Oryginalny tytuł : Nevermore
Polski tytuł : Nevermore. Kruk
Wydawnicto : Jaguar
Ilość stron : 456
Cena : 33,00












Każdy chyba kojrzy osobę, o której ciągle chodzą plotki. To kryminalista! Ona wygadała mój sekret! Podobno prawie kogoś zabił! Ściągała na teście końcoworczonym!
Życie jednak uczy, że pozory mogą mylić.
O tym doskonal wie Isobel.

Isobel to członkini licealnej śmietanki. Piękna, wysportowana czirliderka i to popularna. Ma przystojnego chłopca, oddane przyjaciółki i.. ku wielkiej niechęci, projekt do zrobienia z NIM.
O kim mowa? Poznajcie Varena Nethers'a - gotha który prawie się nie odzywa, na wszystkich patrzy spode łba i ma wiecznie ponurą minę.
Kiedy zaczyna z nim pracę nad projektem, odkrywa w jego dzienniku dziwne i niepokojące zapiski, a Isobel czuje dziwne przyciąganie do świata Varena i jego fascynacji twórczością Edgara Allana Poe'ego...

Opis z tyłu okładki szczerze mnie zaintrygował. Goth i czirliderka? Takiego połączenia jeszcze nie spotkałam i dlatego tak bardzo pragnęłam poznać historię, jaka rozgrywa się na kartach pierwszego tomu "Nevermore". Czy mi się podobało?

Główna bohaterka zdaje się mieć wszystko, czego dusza zapragnie. Życie, którego zazdrości jej nie jedna dziewczyna. Postać Isobel zdaje się być dla mnie za infantylna i czasem strasznie mnie irytowała, przede wszystkim swoim recjonalizem - a raczej jego brakiem. Brakowało mi w niej czegoś i nie zżyłam się z nią.
Co do pana Mrocznego czyli Varena - brakowało mi w nim głębi i "tego czegoś" co powinien mieć dla mnie literacki bohater.

Fabuła oparta jest na poematach i domysłach na temat śmierci Edgara Allana Poe'ego. Jego utwory powodują dreszcz przerażenia, niepokój i strach od wielu lat. Szczerze? Jestem zafascynowana jego twórczością, i dlatego tak bardzo chciałam sięgnąć po książkę, w której jego osoba jest filarem opowieści.
Czytając "Nevermore" sami możemy nabawić się dreszczu grozy na plecach. Strona po stronie, historia wciąga, i daje więcej pytań niż odpowiedzi. Co jest prawdą? Co jest fikcją? Między kartami książki ukrywa się również przestroga " Uważaj czego pragniesz"

Styl autorki jest dość lekki, jednak pod koniec książki wszystko jest za bardzo pogmatwane. Gdyby napisała koniec przejrzyściej, na pewno ułatwiłoby to czytanie i zrozumienie całości.

Podsumowując- "Kruk" to dobra powieść, aczkolwiek nie jestem zbytnio zachęcona do poznania dalszych losów Isobel i Varena. Książkę polecam osobą, które lubią literackie sławy wplątne w historie, tajemnice oraz niecodzienne wątki miłosne.

A Wy? Czytaliście powieść Kelly Creagh? A może macie zamiar? Dajcie mi znać w komentarzu ;)

Zaczytanego tygodnia <3

Charlotte Andell

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!