23 października 2016

4 powody, dla których kocham Harry'ego Potter'a




















Harry Potter to seria książek, niezwykle bliska mojemu sercu. Dorastałam na twórczości J.K Rowling i wciąż pamiętam uczucie, które mi towarzyszyło, kiedy po raz pierwszy poznawałam historię Chłopca który Przeżył. Z okazji premiery "Przeklętego Dziecka", postanowiłam przedstawić cztery subiektywne powody -  dla których tak kocham Harry'ego.
Zapraszam <3

Niesamowite przygody

Jestem pewna,że każdy kto czytał o przygodach młodego czarodzieja, marzył o tym, by przeżyć podobne przygody do niego. Pamiętam, jak czekałam na swój list z Hogwartu (sowa zgubiła się po drodze) i wyobrażałam sobie, jak przechadzam się wśród duchów i żywych obrazów, korytarzami szkoły dla czarodziei. Godzinami potrafiłam ganiać po podwórku z kawałkiem patyka w ręku, wykrzykując zaklęcia i udając,że krzak w ogródku to zły czarodziej. O Harry'm mogłam nawijać godzinami - a jednymi z najlepszych wspomnień, są te, w których ja i moi przyjaciele z dzieciństwa, odgrywamy sceny z Harry'ego. 

Wartości

Harry Potter to nie tylko magiczne pojedynki, kremowe piwo oraz zaklęcia. J.K Rowling stworzyła serię, która przekazuje wartości. Opowiada o sile przyjaźni, o tym, jak potężna jest miłość. Pokazuje, co chęć władzy może zrobić z człowiekiem, i jak trudne może być pokonanie własnych słabości. Ale najważniejsze jest to, że każdy z nas ma wybór. I to od nas zależy, jakim człowiekiem się staniemy. Jeśli miałabym wybrać pierwszą, wartościową lekturę dla przyszłych dzieci - bez namysłu, wręczyłabym im Harry'ego.

Niezapomniani bohaterowie

Z którymi łatwo się zżyć i którzy dorastają na oczach czytelnika. Patrzymy, jak się zmieniają - przywiązujemy się do nich. Jednym, z najlepszych aspektów w książkach Rowling, są właśnie bohaterowie - barwni i różnorodni. Jestem pewna, że każdy kto przeczytał chociaż raz serię o Harry'm znalazł postać, którą szczególnie polubił. Syriusz, Luna, Harry, Hermiona, Fred, George, Ron, pani Weasley... Zbyt wielu by wymieniać. 

Świat przedstawiony

Wiem - świat stworzony przez J.K Rowling nie jest bez wad. Jednak kiedy w jesienne wieczory, powracam do przygód Harry'ego Potter'a - muszę spędzić trochę czasu, zachwycając się światem magii. Ile bym dała, by przejść się ulicą Pokątną, kupić różdżkę, albo zajrzeć do czarodziejskiej lodziarni. No i Hogsmade! Wrzeszcząca Chata, Miodowe Królestwo...Hogwart, jezioro, Zakazany Las - wszystkie te miejsce chętnie zobaczyłabym na własne oczy - nie oczami wyobraźni lub wtedy, gdy oglądam filmy. Ten świat...po prostu ma w sobie to coś.


A Wy co sądzicie o serii J.K Rowling?
Kochacie Harry'ego, czy może przeciwnie?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach <3
Zaczytanego!
Charlotte

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam tę serię. Pierwszą część przeczytałam po raz pierwszy na początku tego roku i nawet nie chcę mówić, co mnie do tego skłoniło. Ale zakochałam się. Zgadzam się z każdym podpunktem, a szczególnie z czwartym. Uniwersum "Harry'ego Pottera" nie jest pozbawione wad i niedociągnięć, jednak ma w sobie coś, dzięki czemu każdy fan chciałby choć na chwilę się tam przenieść.
    Pozdrawiam,
    Johamna
    booksinshadow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie głównym powodem jest fakt, że to seria mojego dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bezapelacyjnie zgadzam się z każdym z punktów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszytsko, co zauważyłaś jest ważne, ale najważniejsze jest to , że to całe dzieciństwo, czyli niezapomniane chwile :)
    Pozdrawiam, pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. "Harry Potter" jest świetny! Przede mną wciąż ostatnia część. :P

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja nie czytałam tej serii, oj. Za to oglądałam dwie chyba części, jako nastolatka bardzo je lubiłam męczyć na płycie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham Harry'ego! <333
    Ostatnio też robiłam taki post, z tym że ja wymieniłam siedem powodów (bo 7 mi się tak z Harry'm kojarzy xD).
    Bohaterowie, przygody, powrót do dzieciństwa, humor, masa emocji... To jedna z najlepszych serii ever! xD <3
    Pozdrowionka!
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bym mogła wymienić tysiące powodów. <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze mówiąc, to żaden z argumentów mnie nie przekonał. Jestem jedną z tych nielicznych osób, które nienawidzą HP. Moim zdaniem bohaterowie to totalna porażka. Spójrzmy na takiego Rona - totalny idiota, który bez Hermiony czy Harry'ego nie przeżyłby pewnie roku w Hogwarcie. Wartości dostarczone przez Rowling znajdziemy w wielu książkach: historii o Percy'm Jackson'nie, Thomasie, Tris czy Ruby. Głównym powodem sukcesu HP jest to, że była to jedna z nielicznych i pierwszych książek dla dzieci i młodzieży o czarodziejach, więc ludzie "brali co było". Możesz uznać mnie za złą przyszła matkę, ale prędzej przeczytam dzieciom "Igrzyska Śmierci" niż historię o "chłopcu, który przeżył".
    Oczywiście nie mam na celu Cię urazić swoim komentarzem, więc nie Bierz tego do siebie. Po prostu przedstawiłam swoje zdanie na ten temat :D <3

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!