15 lipca 2015

Poznajmy się lepiej czyli LBA!









Witajcie!
Wiem, że od niektórych z was baardzo długo zalegam z nominacjami do LBA. Nie miałam czasu na nie odpowiedzieć, więc ogromnie się cieszę, że w końcu mogę to zrobić! A co to dokładnie jest?
LBA czyli Liebster Blog Award to akcja która polega na tym, że ktoś zadaje jedenaście pytań, nominuje jedenaście blogów, których założyciele muszą odpowiedzieć na te pytania, a potem zadać swoje i znowu nominować kolejne jedenaście blogów. Tak wiem, trochę to skomplikowane xD
Za nominację serdecznie dziękuję :




1. http://recenzjedevi.blogspot.com/

2. http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/


3. http://niczymszeherezada.blogspot.com/

4. http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/

5.http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/


1.
Ulubiona książka z dzieciństwa?
Przyznam, że nie mam takiej. Już w dzieciństwie dużo czytałam i moim sercem zawładnęło wiele książek. Postawię jednak tutaj na klasyczne baśnie. Uniwersalne i zawsze wspaniała <3
Jakie zwierzątko wybrałbyś udając się do Hogwartu?
Piękną sowę! Mam małe uczulenie na koty, a ropuchy to dla mnie niezbyt dobre kandydatki więc zostaje sowa <3
Ulubiony klasyk?
Zdecydowanie "Duma i Uprzedzenie" Jane Austen. Jestem też zauroczona "Wielkim Gatsby'm" <3
Jaka okładka spowodowała, że kupiłaś/kupiłeś książkę, ale okazałą się nieciekawa?
"Piąta Fala". Nie polecem, nie podobała mi się- jednym słowem, dla mnie tragedia!
Jakiego pozytywnego bohatera książki nie lubisz? Dlaczego?
Nigdy nie pałałam miłością do Aspena z "Rywalek". Gość po prostu mnie wkurza..
Korzystałeś z przepisu znajdującego się na łamach powieści?
Raczej nie 
Czy jest jakaś książką, którą posiadasz i wyrzuciłabyś/wyrzuciłbyś przez okno?
Takich książek pozbywam się z półek i wymieniam bądź sprzedaję. W obecnej chwili takiej nie posiadam :)
New Adult czy Young Adult?
Wstyd się przyznać, ale nie widzę różnicy :p
Ulubiony polski pisarz/pisarka?
Małgorzata Musierowicz! Uwielbiam jej humor! 
Książka od której zaczęłaś/zacząłeś czytać książki kilogramami?
Nie tyle książka co seria, a mianowicie cudowny "Harry Potter" <3 Potterhead forever <3
Z jakim bohaterem chciałabyś/chciałbyś spędzić resztę życia?
Żeby tylko z jednym! Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, a ja nie chcę się za bardzo rozpisywać :p

2. 
Jaką piosenkę ostatnio najczęściej słuchasz?
Zakochałam się w "Young&Beautiful" Lany Del Rey <3 Mogłabym jej słuchać godzinami, co zresztą robię.
Jaki książkowy bohater jest do ciebie najbardziej podobny z charakteru?
Jestem mieszanką Tessy z "Diabelskich Maszyn", Americi z "Rywalek" oraz.. wielu innych postaci :p
Jakieś zabawne wspomnienia z dzieciństwa?
Moje rodzeństwo nabierało mnie, że w nocy zmieniam się w ...banana! Chcieli mi zrobić nawet przebrać za ten owoc na balu karnawałowym w przedszkolu. Darłam się wtedy " Nie jestem bananem" i byłam na nich strasznie zła. Teraz się z tego śmieje!
Od jakiej książki zaczęła się twoja przygoda z czytaniem?
Odkąd rodzicie przeczytali mi książkę z baśniami.
Jaka jest twoja ulubiona ekranizacja?
"Duma i Uprzedzenie" z Kiarą Knightley. Uwielbiam również "Igrzyska Śmierci".
Wymień trzy książki/filmy,na których premierę czekasz w tym roku.
Fangirl- Rainbow Rowell
Dziedzictwo Ognia- Sarah J. Maas
oraz "Kosogłos cz.II" 
Wyobraź sobie,że możesz oddać trzy książki ze swojej biblioteczki w zamian za trzy nowe. Jakie oddajesz,a jakie bierzesz?
"Black Ice" za "Dotyk Julii"
"Bziki kontra tajemniczy pan zemsta" ( te książki z dzieciństwa :_: ) za "Pisane Szkarłatem"
"Kot, który lubił sery" za "Ten jeden dzień"
Ekranizację jakiej książki chciałabyś obejrzeć?
Zdecydowanie "Rywalek" Kiery Cass. Choćby po to, by pogapić się na te piękne suknie!
Jaki jest twój wymarzony zawód?
W przyszłości będę słynną pisarką książek dla młodzieży. Taki mam plan i koniec kropka!
Twoja ulubiona pora roku? Dlaczego właśnie ta?
Lato. Nie dość, że mam wtedy mnóstwo czasu na czytanie to jeszcze wtedy mam urodziny ^.^
Jedna rzecz jaką w sobie lubisz i jedna jaką chciałabyś zmienić.
Lubię w sobie to, że umiem wyznaczyć sobie cel i do niego dążyć. Chciałabym czasem nie być taka porywcza..

3. 
Czytanie w domu, czy w terenie (np. szkoła, park, itd.)?
Najlepiej czuję się w swoim domowym zakątku, jednak w szkole lubię czytać. Szczególnie na matematyce
Czy utożsamiasz się z jakąś postacią z książki/filmu?
Jak wspomniałam w 1 odpowiedziach - z wieloma bohaterami :)
Najpierw czytasz książkę, czy oglądasz ekranizację?
Zawsze najpierw czytam. Wtedy swobodniej mi się ogląda
Wolisz spędzać czas wolny w domu, czy bardziej aktywnie?
Kiedy wracam ze szkoły codziennie koło 16-17, a muszę jeszcze pograć na instrumentach i odrobić lekcje, więc wolny czas spędzam czytając 
Miejsce/miasto/kraj, które koniecznie musisz kiedyś odwiedzić?
Londyn- muszę zobaczyć miasto, w którym kiedyś będę mieszkać ^.^
 Jesteś na bezludnej wyspie. Którą postać książkową/filmową najchętniej widziałabyś u swego boku?
Will Herondale! Złaź z tej palmy! 
 Ulubiony cytat z książki?
Nie mam jednego. Jest wiele boskich cytatów które uwielbiam!
 Masz jakiś system układania książek na półkach?
Seriami. Próbowałam kolorami, ale nie mogłam znieść, że książki z danej serii są nie koło siebie :P
Co myślisz o szkolnych lekturach?
Zależy od lektury. Uważam jednak, że narzucanie na siłę książek nie pozwoli komuś pokochać czytania, tylko wręcz przeciwinie
 Posiadasz jakieś hobby (oprócz czytania książek)?
Już drugi rok tańczę taniec nowoczesny. Oprócz tego uwielbiam pisać opowiadania, słuchać muzyki czy gotować
 Jakiej książki nigdy więcej nie chciałabyś przeczytać?
"Wiernej" Veronici Roth. 

4.
Co było Twoją inspiracją do stworzenia bloga?
Zadręczałam moich bliskich i znajomych wiecznym paplaniem o książkach. W końcu stwierdziłam, że zacznę o tym pisać!
Jeśli miałbyś/abyś być owocem, to jakim? I dlaczego?
Truskawką. Słodką, figlarną i pyszną truskawką. Dlaczego? Uwielbiam je!
Jakie dwa przedmioty wziąłbyś/wzięłabyś na bezludną wyspę?
Ulubioną książkę oraz nóż
Wolałbyś/abyś spędzić dwie godziny w szafie z 27 tysiącami pająków, czy tysiącem węży?
Aaaa! Nie straszcie mnie! Będę mieć koszmary! Wolę chyba węże niż pająki.. 
Co byś chciał/a robić na emeryturze?
Czytać wnukom książki, siedząc na bujanym fotelu ^.^
Gdybyś miał/a złotą rybkę, jakie życzenia byś wypowiedział/a?
Brak wojen na świecie. Brak głodu na świecie. Dożywtonii zapas książek.
Najśmieszniejsza wpadka jaką zaliczyłeś/aś to...?
Potknięcie się na ruchliwej ulicy, na prostej drodze o własne nogi się liczy?
Możesz zmienić zakończenie jednej książki albo filmu. Jaka książka/film by to był i jak by się skończył/a?
Zmieniłabym zakończenie "Kosogłosa". Nie powiem na jakie, bo byłby to spoiler :p
Możesz poznać odpowiedź na jedno pytanie. Jakie pytanie by to było?
Czy istnieje gdzieś Kraina Czarów?
Która książka/ film Cię najbardziej zawiódł/a i dlaczego?
Z książek najbardziej zawiodła mnie "Piąta Fala" a o której pisałam wcześniej. Nie podobał mi się również film na podstawie książki, a mianowicie "Tajemnice Rajskiego Wzgórza". Książkę pokochałam, film znienawidziłam..
Gdybyś wygrał/a milion w totka co byś z nim zrobił/a?
Wybudowałabym wystrzałowy dom dla mnie i rodziny, część wpłaciłabym na organizacje charetatywne, a resztę przeznaczyłabym na książki ^.^

5.
Co sprawiło, że zakochałeś/aś się w czytaniu?
To, że dzięki czytaniu, mogę oderwać się od wszystkich moich problemów
Ile książek jest w Twojej kolekcji?
Koło 220-230
Wolisz herbatę, kawę, sok czy może wodę?
Kocham herbatę, ubóstwiam kawę i uwielbiam soki. Za wodą nie przepadam
Jakie jest Twoje ulubione danie?
Nie mam jednego
Gdybyś miał/a wybrać między wakacjami nad morzem lub w górach, co byś wybrał/ała?
Morze! Nienawidzę chodzić po górach
Jaki smak lodów jest Twoim ulubionym?
Czekoladowy, bądź jogurtowy. Uwielbiam też owocowe smaki.
Ulubiony bohater literacki? 
Nie mogę wybrać jednego, koniec kropka
Co sądzisz o podziale ekranizacji ostatnich tomów serii na 2 filmy?
Rozumiem po co twórcy to robią. Więcej filmów, więcej kasy, lepiej przedstawione wątki.. Jednak czasem wychodzi to na złe
Jaki kraj chciałbyś/chciałabyś odwiedzić? 
Marzy mi się Francja oraz Szkocja
Jakiego celebrytę chciałbyś/chciałabyś poznać?
Jennifer Morrison, Colina O'Donoghue, Tom Hiddleston i jeszcze... Nie wiem :p
Jaką książkę/jaki film mógłbyś/mogłabyś czytać/oglądać w nieskończoność?
Wszystkie książki Riordana oraz serię J.K. Rowling. Nie mówiąc o Igrzyskach śmierci!

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za nominację. Mam nadzieję, że dzięki temu mogliście poznać mnie od trochę innej strony :) Koniecznie dajcie znać czy taki post przypadł wam do gustu :)
Od dzisiaj muszę robić LBA na bierząco :p

Nominuję:
http://someculturewithme.blogspot.com/
http://isabelczyta.blogspot.com/
http://zatraconewinnymswiecie.blogspot.com/
http://raven-recenzje.blogspot.com/
http://filigranoowa.blogspot.com/
http://thefrozengames.blogspot.com/
http://galeriaksiazek.blogspot.com/
http://przeczytaj-zakochaj-sie.blogspot.com/
http://poczytajmycos.blogspot.com/
http://zagubiona-wslowach.blogspot.com/

Moje pytania:
1. Największy lęk?
2. Książka która wywróciła Twoje życie o 180 stopni?
3. Gdybyś miała do końca życia czytać tylko jedną książką, która by to była?
4. Ulubiony napój?
5. Książka którą wszyscy sie zachwycają, a Ty wręcz przeciwnie?
6. Czytasz poezję?
7. Gatunek literacki, po który sięgasz najrzadziej, bądź wcale?
8. Noc czy dzień?
9. Ulubiona pora do czytania?
10. Używasz zakładek? Jeśli nie, jak oznaczasz strony?
11. Najdziwniejsza sytuacja w Twoim życiu?

15 komentarzy:

  1. ciekawe odpowiedzi :) Super!

    http://kitty--candy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za nominację! To dla mnie zaszczyt^^ Pytania bardzo ciekawe, chętnie odpowiem :)

    Pozdrawiam,
    isabelczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pytania Ci się podobają <3 Czekam niecierpliwie na Twoją odpowiedź <3
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Wow :D
    Ponad dwieście książek. Ja mam 40 :) Hah.
    Nie rozumiem tego nastawienia do Wiernej... Ja ją uwielbiam

    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, mnie w odbiorze rozczarowała cała trylogia. Ale cieszę się, że Ty masz książkę którą uwielbiasz :)
      Pozdrawiam <3

      Usuń
  4. Super post i ciekawe odpowiedzi
    Zapraszam

    http://wswiecieksiazeek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za nominację! Mam ich w ostatnim czasie dość sporo, ale na pewno wykonam ten tag.
    Buziaki! www.filigragoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Urzekłaś mnie stwierdzeniem, że mogłabyś być truskawką ;) Ja chyba też ;) Paplanie o książkach nieźle Ci wychodzi, mam nadzieję, że prowadząc bloga znajdziesz mnóstwo pokrewnych dusz i będziesz czerpać z tego wielką frajdę. W jakim miesiącu masz urodziny? Jeśli w lipcu, to przybij piątkę ;)
    Natomiast jeśli chodzi o NA i YA powinnaś poznać różnice, blogerka musi wiedzieć takie rzeczy, a jak ktoś Cię zapyta? Podpowiedź znajdziesz u mnie www.lustrorzeczywistosci.pl
    PS. Jestem Twoim 100 obserwatorem, może Ty będziesz moim 400? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O NA i YA już czytałam - wiem o co chodzi =D
      Ślicznie dziękuję <3 Nie zostałam 400 ale 39... którymś :)
      Pozdrawiam <3

      Usuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!