5 maja 2016

97# Rodzinne tajemnice i brudne sekrety czyli "Kłamstwo doskonałe"

Informacje:
Autor: Sara Shepard
Oryginalny tytuł: Hide and seek
Polski tytuł: Kłamstwo doskonałe
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 296
Cena: 34, 90 zł
Polska premiera: 10.09.2014








Każdy ma swoje sekrety - jednak niektóre warto zabrać ze sobą do grobu...


Wszystko wskazuje na to, że rodzina Mercerów ukrywa więcej niż zdawało się Emmie. Brudne sekrety wydają się być powiązane z nocą, w którą została zamordowana Sutton. Jak daleko mogą posunąć się rodzice Sutton, by ich kłamstwa nie wyszły na jaw? 

"Kłamstwo doskonałe" to czwarty tom serii 'The Lying Game". Pierwsze dwa tomy naprawdę przypadły mi do gustu, trzeci natomiast nieco spadł z poziomu. Miałam pewne obawy przed czwartą częścią - czy książka dorówna  "Grze w kłamstwa" i "Nigdy,przenigdy" czy może trochę mnie rozczaruje jak "Pozory mylą"

Relacje w rodzinie Mercerów są na pierwszy rzut oka nieskomplikowane - ot, bogata rodzinka, żyjąca w szczęściu i względnej harmonii. Jednak pod idealną maską, kryją się kłamstwa i sekrety, trzymane od wielu lat. Po trzech tomach, nie sądziłam, że Sara Shepard może mnie jeszcze czymś zaskoczyć - wydawało mi się, że doskonale znam rodzinę Sutton. Autorka wykazała się jednak wyobraźnią sprawiając, że historia Mercerów zyskała drugie dno. Sara Shepard posiada niesamowitą zdolność do plecenia intryg w swoich historiach. Już na początku lektury, powrócił klimat dobrze znany mi z dwóch pierwszych tomów - wartka akcja od pierwszych stron i uczucie niepokoju towarzyszące aż do końca. Przyznam się, że po "Pozorach...." nieco zwątpiłam w autorkę, jednak ta z klasą przywróciła "Kłamstwo doskonałe" na dobry poziom.

"Wtedy zdałam sobie sprawę z czegoś jeszcze: jeśli Emma nie będzie ostrożna, to skończy tak jak ja"

Emma w dalszym ciągu zmuszona jest do gry, zaaranżowanej przez morderce Sutton - kimkolwiek on lub ona jest. Dziewczyna udaje swoją zmarłą siostrę - musiała szybko przywyknąć do naturalnych dla Sutton zachowań, co nie było łatwe. Bliźniaczki diametralnie się od siebie różniły. Jedna - pewna siebie, lubiąca być w centrum uwagi, zdolna do manipulacja, zaś druga - skryta, cicha i niewyróżniająca się z tłumu. Emmie trudno jest zachować indywidualne "ja" gdy praktycznie cały czas musi przybierać maskę siostry. Jedyną osobą, przy której może być sobą jest Ethan - ich relacja powoli rozwijała się od pierwszego tomu. Nie wspomniałam o nich wcześniej, ale naprawdę uwielbiam tę parę! Ethan to czuły i kochający chłopak - to jak chroni Emmę jest cudowne i z przyjemnością czytałam o tej dwójce.

"Gdybym tylko mogła cofnąć czas i to zmienić. Zmienić w s z y s t k o."

Zakończenie naprawdę wbija w fotel. Sara Shepard to mistrzyni zaskoczeń - czytając jej książki niejednokrotnie można nie dowierzać w to, co się przeczytało. "Kłamstwo doskonałe" okazało się lekką i dobrą książką - historia wróciła na poziom z pierwszych tomów. Przy lekturze można doskonale się bawić - ale też nieźle przerazić. Warto przebrnąć przez trzeci tom, by potem z przyjemnością pochłonąć czwarty!

Moja ocena to: 7.5/10

Co sądzicie o tym tomie?
Macie zdanie podobne do mojego, czy może odwrotnie?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach :)
Zaczytanego!
Charlotte

2 komentarze:

  1. Nie czytałam żadnej książki z te serii i jakoś nieszczególnie mnie do niej ciągnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze książek z tej serii. Wiele osób mówi, że są dobre i właśnie się zastanawiam czy po nie sięgnąć.
    Pozdrawiam serdecznie,
    swiat-pelen-liter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!