6 maja 2016

98# Wątpliwości i niebezpieczeństwo czyli "Aż po grób" *Przedpremierowo*

Informacje:
Autor:Sara Shepard
Oryginalny tytuł: Cross my heart, hope to die
Polski tytuł: Aż po grób
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 336
Cena: 36,90 zł
Polska premiera: 11.05.2016








Nigdy nie wiesz, jakie sekrety ukrywają ludzie - nawet Ci najbardziej bliscy...


W Tuckson pojawia się Becky - biologiczna matka Emmy i Sutton. Becky również skrywa sekrety - tym razem ich odkrycie nie będzie jednak takie proste. Czas mija, a Emma z dnia na dzień znajduje się w coraz większym niebezpieczeństwie... 

"Aż po grób" to przedostatni tom opowiadający historię Emmy. Czekałam na niego z upragnieniem przez blisko dwa lata - i kiedy w końcu przedpremierowy e-book znalazł się na moim czytniku, od razu zabrałam się za poznanie dalszych losów bohaterów "The Lying Game". Kiedy skończyłam - nie dowierzałam temu, co przeczytałam.

Porównując piąty tom do poprzednich, mogę powiedzieć jedno - Sara Shepard wzniosła "Aż po grób" na nowy poziom. Książka podobała mi się zdecydowanie bardziej od poprzednich - przebiła nawet czwarty tom, z którym do tamtej pory wiązałam najmilsze wspomnienia. Piąty tom "The Lying Game" to pełna intryg i kłamstw historia, która zaskakuje na każdym kroku. Wielokrotnie nie mogłam wyjść z podziwu dla autorki za to, jak pokierowała akcją. Niebanalna. Taka właśnie jest ta historia. Z tomu na tom coraz lepsza (pomijając nieco gorszy tom trzeci), świadcząca o rozwoju autorki. 

"Ale kłamstwa mogą ranić, szczególnie tak wielkie."

Emmie coraz trudniej jest udawać - ma już dość okłamywania wszystkich na około i... siebie. Mimo pięknych ubrań i popularności dziewczyna pragnie znowu móc być sobą - jednak wie, że morderca Sutton wciąż obserwuje, a jego kara może dosięgnąć nie tylko Emmę, ale ludzi na których jej zależy. Dziewczyna chce odpuścić, przestać zajmować się sprawą Sutton  - i wcale się jej nie dziwię. Emma to niezwykle silna osoba, jednak po tym wszystkim co przeszła - porzucenie przez matkę, tułaczka od jednej rodziny zastępczej do drugiej, zajęcie miejsca zamordowanej siostry - dziewczyna czuje, że nie wytrzyma nacisku presji jaką odczuwa. Wie jednak, że nie może się poddać - nie, kiedy wszystko zdaje się zmierzać ku końcowi.

"Wychodzi na to, że są rzeczy, których nie widać gołym okiem."

Zakończenie piątego tomu, pozostawiło po sobie głęboki szok. Zaraz po przeczytaniu ostatniego słowa, sięgnęłam po ostatnią część - nie potrafiłabym zrobić sobie przerwy od historii Emmy. Nie po tym, co Sara Shepard zawarła w epilogu przedostatniego tomu.
"Aż po grób" to emocjonująca kontynuacja serii - kiedy zaczęłam, nie mogłam skończyć aż do ostatniej strony. Naprawdę polecam <3

Moja ocena to: 8/10

Macie zamiar sięgnąć po "Aż po grób"?
Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach ;)
Zaczytanego!
Charlotte


Za przedpremierowe poznanie dalszych losów Emmy, serdecznie dziękuję wydawnictwu Otwarte

4 komentarze:

  1. mam w planach tę serię :v

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam jeszcze serii i nie wiem czy się za nią zabiorę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam wiele dobrego na temat książek tej autorki więc możliwe że niedługo sięgnę po serię "The Lying Game". :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam wiele dobrego na temat książek tej autorki więc możliwe że niedługo sięgnę po serię "The Lying Game". :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku

Jeśli masz inne zdanie na temat, o którym piszę lub po prostu chcesz podyskutować, zostaw komentarz - będzie mi miło!